1987 - Domark Akció, űrhajós |
Spectrum (48k) |
Valószínűleg a StarWars filmekből készült / készül a legtöbb
játék, mind 8-bites számítógépekre, mind PC-re, pénzbedobós játékautomatára.
Az 1987-ben a Domark adaptáció ugyan kisértetiesen hasonlít egy 1984-ben már
megjelent játékra a Starstrike-ra, de egy kicsit
rontottak is a színvonalon, ugyanis a Domark játéka egy régebbi (1983-as) coin-op játék konverziója. Ettől függetlenül Csillagok Háborúja rajongói igen
jókat eljátszottak a programmal, és a Domark többi, a Star Wars filmeket feldolgozó
játékaival.
Ebben a játékban az első rész eseményeit élvezhetjük végig, pontosabban a film
"mozgalmasabb" jeleneteit: a Halálcsillag megtámadására indulunk X-szárnyú
vadászgépünkben. A játék indítása előtt persze javasolt az irányítás beállítása:
Kempston, Sinclair, Cursor botkormányt választhatunk, vagy billentyűzetet. Ha
kívánjuk a billentyűzetet igényein szerint definiálhatjuk is. Ezután az induló
nehézségi szintet választhatjuk ki (EASY, MEDIUM, HARD). A játékból bármikor
kiléphetünk a Q billentyűvel (ha át nem definiáljuk a billentyűzetet).
A játék három részből áll, melyek nehézségi szinteket
alkotnak. Ha a harmadik rész végén sikerül a Halálcsillag megsemmisítése,
kezdődik elölről a móka a következő nehézségi szinten. Az első részben
a Halálcsillag felé tartunk a világűrben a Birodalmi flotta észleli támadásunkat,
és egy nagy adag Tie-vadászt küld a nyakunkba. Feladatunk a vadászgépek
által felénk lőtt tűzlabdák megsemmisítése, valamint a Tie vadászok kilövése.
Nézzük át a képernyőn látható információkat: SCORE - pontszámunk, SHIELD
- pajzsunk állapota, WAVE - nehézségi szint. Űrhajónk tehát pajzzsal van
felszerelve, mely 9 ütközés / találat elhárítására elegendő energiával
rendelkezik. Ha a pajzsunk megsemmisült (ezt a képernyőn látható SHIELD
GONE felirat is jelzi), a következő találat végzetes lesz számunkra. Ezt követően megtudjuk, hogy a Halálcsillag megsemmisül. A megmaradt energiánk után jutalom pontot kapunk, valamint kapunk 1 (azaz egy...) egység pajzs-energiát, és egy hiperugrás után jön a következő nehézségi szint. Végtelen energia: POKE 45268,0 |
|