1992 - Ocean Software Ltd. akció, lövöldözős | Spectrum (128k) |
A játék a XXI. Század derekán játszódik. Az emberiség meghódított a világűrt, földön kívüli életet nyomaival azonban eddig nem találkozott senki. Egy távoli bolygón létesített kolóniához érkező ellátmányt szállító űrhajóval váratlanul megszakad a kapcsolat, csak az automata segélyhívó üzenetet fogják a Földön. Elindul a mentőexpedíció - melynek mi is tagjai vagyunk - hogy kiderítsék mi történt az űrhajóval, és megmentsék a legénységet. Miután dokkoltunk a bajba jutott űrhajó zsiliprendszeréhez, és kinyílik a zsilipajtó tanui lehetünk a földön kívüli élőlényekkel való első kapcsolatfelvételének. Nem ilyennek képzeltük az első találkozást... Ilyen előzményekkel indul az Ocean játéka, mely a Taito coin-op azonos című játéka alapján készült. (bal oldali kép). A játék egy Operation Wolf klón, mely -le sem tagadható módon - az Aliens (Bolygó neve: Halál) c. film hangulatát igyekszik a játékos elé tárni, hathatós formában! Bár a játékmenet semmi "extrát" nem nyújt a többi hasonló játékhoz képest, a kivitelezés a programozás csúcsát képviseli, a grafika osztályon felüli, a látvány Spectrum-os viszonylatban egyedülálló! Bár attribútum-képernyőn nagyon nehéz kivitelezni egy ilyen programot színesben, ez maradéktalanul sikerült a programozó gárdának, a Spectrum változat talán még a C64 verziónál (jobb oldali kép) is szebb! Azt már elnézhetjük a játéknak, hogy az eredeti coin-op verzióval szemben itt nincs mód 2 személyes játékra.
A játék 6 nehézségi szintet tartalmaz, a történet a szintek előtti bevezető képeken "bonyolódik" a szemünk előtt. A teherszállító űrhajóba lépve minden képzeletet felülmúló szörnyek özöne ugrik a nyakunkba. Feladatunk a maradék túlélő megmentése, ami abból áll, hogy a felénk rohanó embereket nem aprítjuk halomba. (A megmentendő űrhajósokat könnyű lesz felismerni a tömegben: két kezük van, két lábuk, és egy fejük...) A második szint végén az űrhajó hangárjában a királynőt megsemmisítve megtisztítjuk az űrhajót, de ezután sem sikerül felvenni a kapcsolatot a bolygón lévő kolóniával. Nem nehéz rájönni, hogy a lényeket onnan hozták fel a leszálló űrkomp pilótái, tehát a bolygón is hasonló állapotok uralkodhatnak, mint pár perce még az űrhajón. Landolunk tehát a kolónia közelében, majd gyalog közelítjük meg a bázis zsilipkapuját (3. szint). A kellemesnek legkevésbé nevezhető séta szintén "ahova lépek szörny terem" hangulatot áraszt. A kolónia épületeinek folyosóin az űrhajóban tapasztaltakhoz hasonló állapotok uralkodnak. A 4. szint végén a maréknyi túlélőtől megtudjuk, hogy az épület-komplexum alsóbb szintjein további túlélők bujkálnak. Az ötödik szinten őket kell megmenteni, majd a szint végén egy "nonfiguratív" repkedő szörnyet kell a levesbe aprítanunk. A hatodik szinten el kel hagyni a bolygót a túlélőkkel, miközben a pilótafülkében éppen házibulit tart egy nagyobb csorda szörny, ezeket kell kitessékelnünk az űrhajóból. Az egyes szinteket külön tölti be a gép, így meglehetősen sokféle szörnnyel fogunk találkozni utunk során. A szörnyek ellen háromféle fegyvert vethetünk be:
Az utánpótlást a falakon látható villogó pontok eltalálásával egészíthetjük ki. Így nemcsak a muníciót pótolhatjuk, de extra páncélzatra és energiapótlásra is szert tehetünk. (Ugyanis az ilyen játékoknál megszokott módon a sérülések energiánkat csökkentik. Akkor veszítünk életet, ha elfogy az energiánk.) Különösen figyeljünk a megmentendő emberekre, mert ha egyet sem lövünk le egy szinten, a szint végi elszámolásnál jutalom életet kapunk. Irányítás: | |