The Snowman

1984 - Quicksilva

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program

Spectrum (48k)

A program Raymond Briggs ugyanilyen. című könyve ötlete alapján készült. A programot számítógépre David Shea írta.

A játék vezérlési menüje az O billentyűvel kérhető le. Itt választhatunk billentyűzet (KEYBOARD), valamint KEMPSTON és CURSOR Interface-k között, az 1/2/3 billentyűk megfelelő megnyomáséval.
A játék mindenkor S-el indítható.
Billentyűkiosztás:
Fel: második sor Q,W,E, stb.
Le: harmadik sor A,S,D, stb.
Balra: CAPS SHIFT, X, V, N, SYMBOL SHIFT
Jobbra: Z,C,B,M,SPACE
szünet 1 - majd bármi megnyomására folytatás.

A játékban a cél a minél nagyobb pontszám elérése.
Különböző nehézségi fokozatú pályák alatt négy különböző feladatot kell megoldani.
Az első feladat a hóember megépítése. A megépítés helye baloldalt látható, a "DROP HERE" (Ide ejtsd) felirat jelzi, hova kell vinni a felvett hókupacokat. Meg kell figyelni hol látunk hókupacot a képernyőn, és a szinteken-létrákon keresztül oda kell menni. A kijelölt hely felett magától leejti a program a hókupacot.
A pályán össze-vissza sárga színű gáz-láng szimbólumok mozognak. Ezek nem vesznek el életet, de ha nálunk van egy kupac hó és találkozunk a gáz-lánggal, az elolvasztja a havat, s újat kereshetünk. Ha véletlenül túlmegyünk egy szint végén, a levegőből figuránk nem tud leesni, elvész egy életünk. A hókupacokon kívül átmenetileg különböző tárgyak is megjelennek a képernyőn, ezeket - amennyiben közel vannak - érdemes megfogni.
Az energiánk állandóan fogy, s ha elfogy elvész egy élet. Az élelem szimbólumok (pl. csirkecomb) plusz energiát eredményeznek. A jutalom tárgyak (pl. ajándékcsomag) 200-300 pontot adnak a pontszámunkhoz. A legtöbb pontot az un. nyalóka szimbólum eredményezi, mely 900 pont BONUS-t ad a pontszámhoz.
A hóembert több mozzanatból, több hókupacból, tudjuk összerakni.
Az alsó részhez elég egy-egy hókupac, de a harmadik és negyedik részt már két-két részletben kell felépíteni, így összesen 6 mozzanat a hóember összeállítása. Minden hókupac a hóember összeállításhoz 150 pontot eredményez. Ha felépült a hóemberünk következik: a második feladat.

6 tárggyal fel kell öltöztetnünk a hóembert. Ezek sorban: sál, kalap, orr, gombok, szem, száj. Itt már annyiban nehezedik a játék, hogy nem gáz-láng szimbólumot; hanem un. jég-szellemek keringenek a pályán, ezeknek nem szabad nekimenni, mert életveszteséget okoznak. Ha pl. a csörgőóra szimbólumot fogjuk meg, BONUS pontszámot kapunk, s rövid időre a szellemek nem ártalmasak.

A harmadik feladat újabb 6 tárggyal felszerelni a hóembert. Ezek sorrendben: nyakkendő, szemüveg, nadrág, fagylalt, autó, léggömb. A játék az előző 6 tárgy összegyűjtéséhez hasonlóan zajlik le.

Végül a negyedig feladat 6 db jégkocka gyűjtése a hóembernek, melyet hasonlóképpen kell elvégezni, mint az első feladatban a hókupacokkal tettük. Itt ismét a sárga gáz-láng szimbólumok jelennek meg.

Ha a négy feladatot sikerrel megoldottuk újabb pályát épít össze a gép, s a különböző feladatok megoldását újra kezdhetjük. Ha jó eredményt teljesítünk feliratkozhatunk a pontszámtáblára. Max. 10 karakteres név adható meg.

Örökélet: POKE 63197,0