2016 - Einar Saukas

logikai

Spectrum (128k)

Első ránézésre "hagyományos kígyós játéknak" gondolnánk Einar Saukas programját, de ez korántsem igaz. Vérbeli logikai játékkal lehetünk gazdagabbak, igaz az ötlet nem saját, a Lime Rick c. webes játék spectrum verziója. Megjegyzendő: a Spectrum verzió szebb, mint az eredeti!
A játékban kígyónknak mindössze egyetlen almát kell megszereznie, hogy teljesítse a pályát. Az eseményeket most azonban oldalnézetből látjuk, az alma megszerzéséhez néha komoly szintkülönbséget kell leküzdenünk. Kígyónk igen különleges élőlény: a tojásából kikelve egyre hosszabb és hosszabb, sosem ér véget. Gerince azonban nem túl erős: mindössze három karakter magasságba tud felágaskodni (kígyónk elvörösödő feje jelzi, hogy nem bír magasabbra ágaskodni). Testünkre lépcsőzetesen tekeredve azonban nagyobb magasságba is feljuthatunk. Lefelé nincs ilyen gond, bármilyen magasságból leereszthetjük fejünket, csak arra kell vigyázzunk, nehogy beszoruljunk valahova (vagy saját farkunkba gabalyodjunk). Néhány berendezési tárgy is segíti vagy ép nehezíti feladatunkat:

  • Láda: tologathatjuk, ha nincsa a túloldalán akadály. (Ha fölötte egy vagy több másik láda van, az nem akadály.) Értelemszerűen, ha beletoljuk egy utunkat álló gödörbe, "átsétálhatunk" rajta.
  • Bombák: átmászhatunk rajtuk, de ha elérjük a detonátort (egyetlen detonátor tartozik a pálya összes bombájához), felrobbannak. Szerencsére ártalmatlan a robbanás, csak a bombák tűnnek el, viszont a kígyó teste nem esik le azután sem, ha már nem támasztják alá a bombák.
  • Gomba: ha megesszük: kígyónk addigi teste eltűnik, és az elfogyasztott gomba helyén jelenik meg újra a kígyótojás.

A játékban összesek 42 nehézségi szint van. Az első pár "bemelegítő" feladat után komolyra fordul a helyzet, igen nehéz fejtörők várnak ránk! Időlimit szerencsére nincs.

Irányítás:

Kempston, Sinclair, Cursor botkormány illesztő,
Billentyűzet (O - balra, Q - jobbra, Q - fel),
SPACE, M - feladat újrakezdése.