Smiler 4: Grinner on Tour

2010 - Digital Prawn

logikai

Spectrum (128k)

 

A Smiler-sorozatra igazán nem lehet azt mondani, hogy minden rész egy kaptafára készült. A sorozat első része óta jelentős fejlődésen megy folyamatosan keresztül (hogy jó irányba-e, annak eldöntése most lényegtelen...). A nagyedik részben ismét jelentős változásoknak "örvendezhetünk". Bizonyára örülnek azok, akik túl könnyűnek tartották az előző rész feladványait(???), hogy a játék főhőséhez (a sárga) Smiler-hez csatlakozott közeli családtagja, (a zöld) Grinner is, körutazása során! Ez azt jelenti, hogy mindkét szereplőt el kell vezetni a zöld házikóhoz... A két főhős irányítása között az 'S' megnyomásával válthatunk át, az inaktív szereplő sötétkék színű.
A minket üldöző mogorva emberkékből is kétféle színű van most már: a piros emberkék Smiler-t, a lila emberkék Grinner-t próbálják elkapni. Természetesen a minket üldözőkre továbbra is igaz, hogy a nyilakon ők is csak a ránk vonatkozó szabályok betartásával tudnak áthaladni, de a fehér nyilakra lépve eltűnnek. Továbbá sem a két főhős, sem üldözőink nem tudnak átgázolni egymáson!
A játék most is 20 szintet tartogat a legelszántabb játékosoknak, melyeket hat számjegyű kódokkal is kiválaszthatunk:

1. 563087   11. 884881
2. 421558   12. 083499
3. 328807   13. 601101
4. 533731   14. 770996
5. 632581   15. 503484
6. 759050   16. 563963
7. 714169   17. 063512
8. 903705   18. 575885
9. 770063   19. 274293
10. 149519   20. 145403

Irányítás:
'O' - balra, 'P' - jobbra, 'Q' - fel, 'A' - le.
'S' - váltás a két főhős, Smiler és Ginger irányítása között.
'M' - lépés kihagyása, várakozás.
'R' - nehézségi szint újraindítása.
'0' - váltás a 48K-s hangok és 128K-s zene között. (A "zene" továbbra is felejthető...)
'X' - visszalépés a kezdőképernyőhöz (Pl. mert új pályakódot akarunk megadni.)