Ski Star 2000 1985 - Richard Shepherd sport | Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
A Ski Star 2000 egy ötletesen kivitelezett sportszimuláció. A grafikai megoldás 1985-ben teljesen egyedinek számított (otthoni 8-bites számítógépekre nem sok 3 dimenziós játék készült, valószínűleg teljesítménybeli problémák miatt)
Betöltés után egy jól kivitelezett menübe jutunk, ahol a következő lehetőségek közül választhatunk:
A menüben a legfelső menüpont világosabb, mint a többi, kezdetben ez az aktuális menüpont. Egy menüpontot kiválasztani a hozzá tartozó számbillentyű megnyomásával tudunk, vagy a kiválasztott irányítás le-fel irányával. Kezdetben a billentyűzetről, a A-Z billentyűkkel tudunk mozogni. Az aktuális menüpontot a tűz gombbal, vagy az ENTER megnyomásával tudunk.
DEFINE KEYS BEST TIMES |
|
DESIGN COURSE Itt lehetőségünk nyílik, a programban található 16 pálya áttervezésére. A kép bal oldalán zöld mezőben látható a pálya, bal oldsalon látható a menü. A pályát ízlésünk szerint rendezhetjük be. Jobboldalt felül a fel / lefelé mutató nyíl segítségével (a kurzort rá kell állítani, majd tűz) kiválaszthatjuk a gép memóriájában levő 16 pálya közül azt, melyet meg szeretnénk változtatni, vagy akár mind a 16-ot megváltoztathatjuk. (0-15). álljunk pl. a jobboldalt elhelyezett tárgy valamelyikére a kurzorral, majd nyomjuk meg a tűz-gombot, helyezzük a tárgyat a pályán a kívánt helyre és ismét tűz. Ugyanígy el is vehetünk a pályáról, de az elvett tárgyat mindig a jobboldalt középen látható hordószerű alakba ("lomtárba") kell vinni, és ismét tűz. Ha csak véletlenül választottunk ki a menüből egy tárgyat, nem akarjuk a pályára rakni, azt szintén a szemetesbe rakjuk.Zászlókat (jobbos, balos), buckákat, fákat, fűcsomókat, szakadékokat, fövenyeket, oszlopokat helyezhetünk el a pályán. Kilépéshez helyezzük a kurzort a jobboldalt alul látható kijáratba, majd ismét tűz. |
CHOOSE COURSE
Ha a 2-es opciót választjuk, egy igen hosszú beállítási táblát találunk a képernyőn, amivel a pálya paramétereit tudjuk módosítani Az inverz sor a le / fel funkcióval állítható, míg az adott soron belül a bal/jobb funkció állítja be a megfelelő értékeket. Itt sorban beállíthatjuk:
Mode | - nehézségi fokozat | (0-31) |
Course | - pálya | (0-15) |
Height | - lesiklási magasság | (0-20) |
Rate of turn | - fordulási mérték | (1-12) |
Link | - dőlés-fordulási viszony | (10-255) |
Acceleration | - gyorsítás mértéke | (20-255) |
Decleration | - lassítás mértéke | (10-255) |
Max Speed | - maximális sebesség | (10-39) |
Max Roll | -maximális dőlés | (16-60) |
Overplot | - nyomvonal | (0-1) |
Visibility | - látási viszony | (0-10) |
Paper Colour | - háttérszín | (0-7) |
Ink colour | - tinta színe | (0-7) |
Border Colour | - keret színe | (0-7) |
Bright | - fényesség | (0-1) |
Snow | - havazás mértéke | (0-20) |
Goggles | - szemüveg típusát | (0-6) |
Safe (Roll) | - borulásmentes lesiklás | (0-1) |
Practice mode | - gyakorló / verseny mód | (0-1) |
Tape Menu | - magnó menü (betöltés / kimentés) | |
Exit to ... | - visszatérés a főmenübe |
Ha a kazettás magnó menüt választjuk, a főmenühöz hasonló elven kiválaszthatjuk, hogy betölteni (LOAD) akarunk-e egy elmentett pályaállást a kazettás magnetofonról, vagy elmenteni (SAVE) akarunk-e egy meglévőt, illetve visszatérni a főmenübe.
Play Game
A játék grafikája inkább érdekes mint szép, és ne számítsunk "EU-komform" frame-rate-re sem... (A mai játékokhoz szokott szemnek egy kicsit "darabosnak" tűnhet a mozgás...) | |