| A játékot egy vagy két játékos játszhatja, az indítási paramétereket (játékosok száma, csapatok neve, háttér színe, összeállítás, irányítás) a főmenüben lehet beállítani. Egy "csapat" két játékosból áll: egy csatárból (ezt irányítjuk mi) és egy önállóan védekező kapusból. Bár egyszerre mindig csak egy csatár lehet a pályán, két cserére is lehetőség van. A csapatok kiváló tagjait a képernyő bal és jobb alsó sarkában láthatjuk. Minden játékos képességét 4 tulajdonsága határozza meg: - az erő (STRENGTH) szabja meg, hogy összecsapásoknál milyen eséllyel indul.
- az egyensúly (BALANCE) mutatja, hogy milyen nehéz fellökni.
- a lövőképesség (SHOOTSKILL) függvénye; hogy a játékos mennyire lehet eredményes.
- a reakció (REACTIONS) szabja meg, hogy milyen gyorsan áll talpra.
A két csapatot a főmenü CHANGE TEAM menüpontjának a választása után állíthatjuk össze: a 'SPACE'-szel az emberek között választunk, 'ENTER'-rel beléptetjük a csapatba. Ha a gép ellen játszunk, célszerű a kezdés előtt a jobb képességű emberkéket ( VASSILY, HAREGANY, AGRAVAIN) elhappolnunk előle. Így némileg könnyebb dolgunk lesz. Az 1-es vagy a 2-es megnyomásával dönthetjük el, egyedül a gép ellen, vagy barátunkkal kívánunk megmérkőzni. Aki szeret figyelni a részletekre, azok az 'N' megnyomása után a csapatok neveit is megadhatja. A 'B' billentyűvel változtathatjuk meg a háttér színét. Aki szeretné irányítani is a programot, az 'K' megnyomása után választhatja ki a számára megfelelő input-perifériát. (utána 'M'-el juthatunk vissza a menübe.) A 'P' megnyomásával lehetőségünk nyílik begyakorolni a 9 nehézségi szint közül bármelyiket, ha felkészültnek érezzük magunkat, az 'S' megnyomásával indíthatjuk a játékot. A játék célja roppant bonyolult: a labdát az ellenfél kapujába kell juttatni, a sajátunkat pedig megőrizni a góltól. Eszközökben nem kell válogatni; teljesen szabályos például az, ha az ellenfelet fellökjük, mellbe rúgjuk, stb. Természetesen ő is él ezekkel a lehetőségekkel. Rendkívül épületes látvány, amikor a labda csak zavarja a játékosokat azon igyekezetükben, hogy a másikat minél mélyebben döngöljék a földbe... Egy összecsapás addig tart, amíg valamelyik fél 5 gólt rúg. Megjegyzendő, hogy majdnem biztosan úgy tudunk gólt elérni, ha a labdát átlós irányban rúgjuk a kapura. 5 gól után új mérkőzés kezdődik. Minden újrakezdésnél újabb akadályok tűnnek fel a pályán, amelyeke a kezdés előtt a program a pálya ide-oda scrollozásával mutat be. Ezek közül néhánnyal való ütközés pofára esést eredményez, néhány viszont játékosunk halálát okozhatja. A utóbbiak közé tartozik például a verem, ami a negyedik mérkőzéstől kezdve jelenik meg pályán. Az akadályokat a 'tűz' gomb segítségével kerülhetjük el, ami ugrást eredményez ha a labda nincs nálunk. Ha játékosunkkal olyan akadályba ütközünk, amely elhalálozását eredményezi, akkor a program közli, hogy elvesztettük őt (az arca el is tűnik a játékosain közül), és a következő játékos veszi át a helyét. Ha valamelyik fél mind a három játékos elvesztette, a játék véget ér. Ennek megfelelően nem egy rossz stratégia, ha az ellenfél játékosát például úgy próbáljuk meg fellökni, hogy az rögtön egy verembe essen bele. Kissé lepusztult lelkivilágot takaró sportszimuláció a SKATEBALL, de kivitelezése (különösen a gyorsasága!) és témája miatt kiváló szórakozásul szolgálhat mind egy, mind ki játékos részére. |