Sito Pons 1990 - Zigurat Software motorverseny |
Spectrum (48k) |
|
Sito Pons spanyol motorversenyző 1981 és 1991 között versenyzett 250 és 500 köbcentis kategóriában. 1988-ban és 1989-ben világbajnok lett 250 köbcentis kategóriában így nem kerülhette el, hogy számítógépes játék készüljön a nevével. A játékot a spanyol Zigurat Software készítette, így természetesen a program spanyolul szól hozzánk. A játék az 1990-es világbajnokság eseményeit dolgozza fel, az már más kérdés, hogy sem ebben, sem a következő évben nem ért el Sito Pons kiemelkedő eredményt. Az első menüben az irányítást állíthatjuk be (a választék: TECLADO - billentyűzet; KEMPSTON. (A billentyűzet szabadon definiálható: DERECHA - jobb, IZQUIERDA - bal, FRENAR - fék, ACELERAR - gyorsítás, CAMBIO - váltás, PAUSA, ABORT - egyértelmű. Ha botkormánnyal játszunk, a megszakítás a Z billentyű, a PAUSE az M.), valamint a nehézségi szintet (DIFICULTAD) állíthatjuk be 4 fokozatban. A nehézségi fokozat az ellenfelek erősségét állítja, valamint a 3-4. fokozatban manuális váltót kell használnunk. Az EMPEZAR indítást jelent, ezzel léphetünk a következő menübe.
A harmadik menüben pályát választhatunk (CIRCUITO), ez a lehetőség a világbajnokság módban nem él, elindíthatjuk a játékot (ENTRENAMIENTOS), vagy még visszaléphetünk az első menübe (MENU PRINCIPAL). Ez a menü a világbajnokság minden futama után is megjelenik. Világbajnokság módban nagyon figyeljünk a kilépésre, legyen kódunk, amit felírtunk! Bosszantó, ha a 13. futam után - vezetve a bajnokságot - véletlenül kilépünk és nincs kódunk... Akár világbajnokságot, akár egy futamot játszunk, előbb egy kvalifikációs kört kell megtennünk. Az időeredményünknek megfelelő pozícióból indulhatunk a futamon, kivéve, ha bukás és sérülés miatt nem sikerül magunkat kvalifikálni a versenyre! Bár a külső kameranézetű játékok között a program jobban sikerült darab, az irányítás megszokható, mégis nagyon nehéz a játék. Ha egy kanyarban túl gyorsan megyünk és elcsúszunk, még folytathatjuk ugyan időveszteséggel a versenyt. De ha nekiütközünk, vagy nekicsúszunk egy a pályát övező terepakadálynak, vagy egy másik versenyzőnek, megsérülünk (ezt egy mélyebb hangjelzés is tudatja velünk) és kiesünk a versenyből! Gyakorlás módban nem tudjuk magunkat összetörni. Mindössze nyolc versenyző áll rajthoz, de ezeket is épp elég lesz leelőzni. A verseny három körös, így az előzgetés megkezdésével érdemes várni egy kőrt, amíg kicsit szétszakadozik a mezőny. Megjegyzendő egyébként, hogy a pályán és azon kívül szabadon közlekedhetünk, így ahol az akadályok engedik, pofátlanul csalhatunk (levághatunk egy-két nagyobb kanyart, de néhány helyen akár a fél pályát is! Ilyenkor elég sokat kell várnunk a többi versenyzőre, de nem akad ki a program)! Elmondhatjuk, hogy csak akkor van esélyünk, akár csak a futam befejezésére, ha nagyon alaposan begyakoroltuk a pályát. A pofátlan csalást nem említem alternatívának, mert az megöli a játékot... |