Sir Lancelot

1984 - Melbourne House

ügyességi, mászkálós

Spectrum (16k)

Úgy tűnik, a Manic Miner sikere után Sir Lancelot is megirigyelte Willy kedvenc elfoglaltságát: a kincsgyűjtögetést! Teljes harci díszbe öltözött lovagunk feladata, hogy egy 24 teremből álló kastélyban összegyűjtsön minden kincset (nem lesz nehéz felismerni ezeket: villognak). A játék semmi újat nem tartalmaz a "klasszikus" bányajátékokhoz képest: megadott idő alatt össze kell gyűjtenünk a képernyőn látható összes kincset, majd az ezután megjelenő kijáraton (villogó OUT felirat) át távoznunk kell a teremből. A fel-alá rohangászó lovagokat, Pac Man figurákat és az állatvilág képviselőit ki kell kerülnünk, vagy át kell ugornunk. A sárga létrán ugrálva tudunk felfelé haladni, lefelé egyszerűbb a dolgunk: főhősünk bármilyen magasból leeshet. (Ami pár kiló páncélban szép teljesítmény lehet...) Ne ijedjünk meg, ha lovagunk egyes szinteken átvedlik madárrá, sajnos azonban ettől még nem tanul meg repülni.
Ha sikerül teljesíteni a 24 termet is, kezdődik a kaland elölről.

Érdemes megemlíteni, hogy a játékkal a 16K-s gépek tulajdonosai is játszhattak, ami nem kis teljesítmény a programozótól (Stephen Cargill)! A játék 24 képernyőt tartozik (a Manic Miner csak 20-at!), ráadásul a grafika - bár egyszerű elemekből építkezik - látványos, színekben gazdag, jól illik a játék hangulatához. Bár zene csak a menüben van, a hangok hozzák az elvárható színvonalat. Talán nem túlzó a kifejezés, hogy az Sir Lancelot az egyik legjobb 16K-s játék! (Érdekes, hogy ennek ellenére sokkal kevésbé ismert, mint a szintén nagyon jó Jetpac. Mai szemmel talán már furcsának tűnik, hogy lehet 16K-ba "bezsúfolni" egy ilyen játékot. (A '80-as években még ugyebár nem a memória méretét igazították a programhoz, hanem a programot igazították a rendelkezésre álló memóriához...)

Irányítás:
A játékot billentyűzetről, vagy KEMPSTON, CURSOR illesztővel irányíthatjuk.
Billentyűzetkiosztás:
Q, E, T, U - balra,
W, R, Y, I, P - jobbra,
SPACE - tűz.

Örökélet: POKE 23892,33
Végtelen idő: POKE 25893,0
Életvesztésnél nincs "zene": POKE 23790,17
Sérthetetlenség: POKE 23698,0