Shoot Out

1988 - Martech

Ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Ötletes western-játék, ami egyesíti az Operation Wolf, és a Billy the Kid című program előnyeit (???). Kezdő sheriff-ként tevékenykedünk egy vadnyugati városkában, feladatunk a rosszfiúk megdorgálása, az ártatlanok megvédése (vagy legalábbis a le nem durrantása).
Betöltés után a SPACE megnyomásával juthatunk az irányítás kiválasztását szolgáló menübe. Definiálhatjuk a billentyűzetet, vagy választhatunk Sinclair, Kempston, Cursor botkormányt. A tűz gomb megnyomásával indul a játék. Ha nem nyúlunk a géphez, egy rövid idő után megjelenik a TOP-lista.

Az egymás után következő nehézségi szintek két részből állnak. Az elsőben lőgyakorlatot tartunk a város szélén. A képernyő tetején látható idő alatt kell a konzervdobozokat eltalálnunk. Rögtön tapasztalhatjuk is, hogy a játék sokkal nehezebb, mint pl. az Operation Wolf, a célkereszt egy pillanatra sem áll egy helyben, és ha megnyomjuk a tűz-gombot, kis késedelemmel sütjük el a fegyverünket. Ha nem mozgatjuk a célkeresztet, az lassan visszakúszik a képernyő közepére. Igen szigorúak vagyunk magunkhoz, ha a megadott időn belül nem találjuk el az összes célt, véget ér a játék. Itt könnyen elvérezhetünk, ez a rész egy kicsit túl nehézre sikerült...
A második részben éles bevetésre indulunk, a városka egyetlen utcáján végighaladva kell a banditákat ártalmatlanná tennünk. A banditák nem is mernek rettegett szerénységünkkel szemtől-szemben megküzdeni, az épületekben rejtőznek el, és az ablakokból kikandikálva céloznak ránk fegyvereikkel. Ezt sajnos igen jó hatásfokkal teszik: ha nem sikerül őket záros határidőn belül lelőni, ők lőnek, és mindig célba találnak... (Egy életünk elvész.) Mielőtt lőnénk valakire, érdemes megnézni kire lövünk, időnként ártatlan polgárok is megjelennek az ablakban. Polgáraink lelövését pontlevonással díjazza a program. Ebben a részben mozogni is tudunk, ha a célkeresztet teljesen jobbra visszük a képernyőn, emberkénk megindul abba az irányba. "Természetesen" rettenthetetlen jellemünk nem engedi meg, hogy megfutamodjunk, visszafelé nem tudunk haladni.
Jó, ha tudjuk, minden szinten megadott számú ellenséget kell ártalmatlanná tennünk, ennek megfelelően érdemes csak addig előre menni, hogy egy ablak látszódjon a képernyőn, ebből is folyamatosan kikandikálnak a banditák, de legalább csak egy irányból kell rájuk számítani.
A képernyő tetején a pontszámunkat (SCORE), életeink számát (LIVES), az adott szinten megsemmisítendő "célpontok" száma (KILL), és a nehézségi szint (LEVEL) látható. Ha jó eredmény érünk el, a játék végeztével feliratkozhatunk a legjobbak listájára.

Örökélet: POKE 61476,0
Csak egy konzervdobozt kell eltalálni: POKE 59184,175