Sharkey's Moll

1991 - Zeppelin Games Ltd.

akció, lövöldözős

Spectrum (48k)

Sok furcsa dolgot találtak már ki Amerikában, az egyik ilyen a szesztilalom. Még az I. Világháború előtt indult kampány a szeszfogyasztás ellen. Miután egyre többen akarták (pl. Nemzeti Prohibiciós Párt), hogy egy alkoholmentes társadalom legyen az Egyesült Államok, és 26 tagállamban (akkoriban 48 volt) már betiltották az alkohol forgalmazását, 1919. január 16-án életbe lépett a 18. alkotmánymódosítás, amely az egész állam területén megtiltotta az alkohol előállítását, forgalmazását és behozatalát. Közismert, hogy az alkoholfogyasztás nem szűnt meg, sőt nem is csökkent radikálisan, mert a feketekereskedelem gyorsan és hatékonyan kiépült, annak ellenére, hogy a rendőrség és az ügyészség igen komolyan próbálta betartatni a törvényt. A szesztilalom dollármilliókkal gazdagította a csempészeket, a zugfőzdék üzemeltetőit, valamint a mindezek fölött uralkodó nagystílű gengsztereket. Ez utóbbiak tipikus példája volt a chicagoi Al Capone. A szesztilalom következtében kivirágzott alvilág a szesztilalom megszüntetése (1933) után a bűnözés más üzletágaiban élt tovább.

A játék Cicago-ban játszódik, 1926-ban. Egy rendőrt alakítunk, aki Rubbers Malone-nal, a helyi alvilágfőnökkel és bandájával akasztja össze bajuszát. A dologból hatalmas lövöldözés kerekedik ki. Aki játszott már az Operation Wolf-al, semmi újat nem fog látni a programban... A képernyő jobbra scrollozódik, mi egy célkeresztet mozgatva tudunk célozni. A népes gengszterbanda tagjai minden irányból érkeznek, még felülről is (érdemes a képernyő tetejére is figyelni!). Időnként egy autó is átrobog a képernyőn, melyből szintén tüzet nyitnak ránk (ha van rá idejük...) Nem hiányozhatnak a megmentendő civilek sem (bár a többesszám nem indokolt): amennyiben a küldetés előtt DON'T HIT THE INFORMER felirat figyelmeztet, a szint végén, a képernyőn áthaladó fegyvertelen figurát nem szabad lelőnünk! (Amennyiben ezt mégis megtesszük, elölről kezdődik a nehézségi szint!) Nem hiányozhatnak a felvehető tárgyak sem, melyeket úgy szerezhetünk meg, ha beléjük lövünk:

  • Elsősegélydoboz: sérüléseinket gyógyítja be. Sérüléseinket a jobb alsó sarokban, a piros szív melletti sáv jelzi (ENERGY).
  • Fegyvertár: dobtáras géppisztolyunkhoz 9 tár a lőszerjavadalmazás, de ezt játék közben a tárak felvételével kiegészíthetjük. Még így is óvatosan támaszkodjunk a tűz gombra, mert lőszerrel így is hiányt szenvedhetünk! Meglévő táraink számát az AMMO felirat utáni szám jelzi (max. 9 tár lehet nálunk)
  • Molotov Koktél: A SPACE megnyomásával hajigálhatjuk, de nem valami hatékony fegyver. Koktéljaink számát a MOLOTOVS alatti flakonok jelzik.
  • Géppuska: felvétele után pár másodpercig automatikusan lövünk, anélkül, hogy fogyna géppisztolyunk muníciója!

A csihi-puhi összesen három szinten keresztül zajlik:

  1. Az utca: figyeljünk a felső ablakokra is!
  2. Kikötői raktárak: még a darukról is bandita csüng!
  3. Építési terület: a szint elején egy bandatag egy túszt maga elé tartva gázol át a képernyőn. Pontos célzással kilőhetjük (a túszt nem szabad eltalálni!)

Ezután kezdődik az egész elölről.
Sajnos igen ötletszegény játék, a scroll is lassú, a szintek hosszúak és unalmasak. A 48K-s pityegés 1991-ben már kicsit kevés volt, és a grafikától sem fog senki sem elájulni. Láttunk már jobbat is...

Irányítás:
A menüben billentyűzetet, vagy Sinclair Cursor botkormány illesztőt választhatunk (a Kempston-t tehát nem ismeri a program) A billentyűzet szabadon definiálható, amit tegyünk is meg, mert a kurzormozgató billentyűkkel nem valami élvezet a játék...

Végtelen energia: POKE 25439,201
Végtelen lőszer: POKE 27781,0
Végtelen Molotov Koktél: POKE 25623,0