Shanghai Warriors

1988 - Players

Akció, verekedős

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

A Players a Shanghai Karate után igen rövid idő elteltével adta ki a Shanghai Warriors c. programjukat, mely elvileg a "folytatás", annak ellenére, hogy a korabeli szaksajtó egyáltalán nem dicsérte agyon az első részt. A Players nem is játékainak minőségéről volt híres, sokkal inkább azok árairól, így összességében az első rész vásárlóit nem érte csalódás. Nos a "folytatásnak" abszolút semmi köze nincs az első részhez, de még Shanghai-hoz sem... A játék főszereplője egy különlegesen kiképzett ügynők, aki egy orosz katonai bázisra behatolva igyekszik megsemmisíteni egy tengeralattjárót. A Green Beret után kénytelenek vagyunk azt feltételezni, hogy fegyver nélkül hadakozni egy orosz katonai bázison egyfajta "passzió" lehetett a '80-as években, nincs ez másként most sem! Talán már ennyiből is sejthető, hogy a játék egy Target Renegade klón: folyamatosan haladnunk kell jobbra, a ránk támadó katonákat pedig agyba-főbe kell vernünk. Amíg ezzel nem végeztünk, nem is tudunk tovább haladni.
A játék három nehézségi szintből áll: repülőtér, laktanya, kikötő. Ez nem tűnik soknak, de az egyes szintek nagyon hosszúak. Mint már említettem, főhősünk fegyvertelenül, pontosabban - egy logisztikai bakinak köszönhetően - egy töltetlen géppisztollyal vág neki a "kalandnak". Az utunkban heverő apró ládákból viszont fegyverekre tehetünk szert. Felvételükkor egy menüből választhatunk, mit kérünk:

  • DYNAMITE - magunk elé dobjuk a földre, területre hat!
  • BULLETS - lőszer a géppisztolyhoz. Biztos távolból mészárolhatjuk le a fegyvertelen ellenséget...
  • DAGGERS - tőr. Jól kiképzett hősünk magabiztosan hajítja bele áldozatába.
  • STARS - dobócsillag
  • EXTRA LIFE - jutalomélet.

A lőszer, a tőr és a dobócsillag hatása ugyanaz, amúgy nincs rá ok, hogy ne a géppisztolyt használjuk. A fegyvereket választva 20-20 darabbal egészíthetjük ki készletünket. Egyszerre akár többféle fegyver lehet nálunk, melyek között az ENTER megnyomásával választhatunk. A szint elején célszerű gyűjtögetni a nehezebb időkre... (A fegyvereket nem veszítjük el akkor sem, ha elveszítjük egy életünket.) A kiválasztott fegyvert, és a rendelkezésre álló készletet a bal alsó sarokban láthatjuk. Verekedős programról lévén szó nézzük át a kunsztokat:

  • Tűz: fegyver használata, ha nincs kiválasztott fegyverünk: karateütés,
  • Tűz + le: doboz felvétele,
  • Tűz + balra-le: rúgás fejre,
  • Tűz + jobbra-le: övön aluli ütés,
  • Tűz + balra: lefejelés. Meglepően hatékony, főleg, ha folyamatosan alkalmazzuk!
  • Tűz + balra-fel, Tűz + fel, Tűz + jobbra-fel: ugrás az adott irányba,
  • Tűz + jobba: ütés fejre

A fenti irányok függetlenek attól, merre nézünk! Ha még menet közben nyomjuk meg a tűz gombot illetve a kívánt iránybillentyűt, nem fordulunk meg. A minket ért sérülések energiánkat csökkentik (HITS). Plusz energia nincs, a jutalom életeket kell gyűjteni! Időlimit sincs (szerencsére). A szintek végén nincsen "finálé", a harmadik szint végén megtudjuk, hogy a tengeralattjáró lángokban áll (bár ezért semmit nem tettünk...) A játék egész jól néz ki, azonban a szintek irreálisan hosszúak, és a kétféle ellenség sem biztosít túlzott változatosságot. A játék sajnos hamar dögunalomba fullad.

Irányítás: A menüben billentyűzetet (O, P, Q, A, M), vagy SINCLAIR, KEMPSTON illesztőt választhatunk. A billentyűzet definiálható.

CHEAT: A játék végeztével, a pontszámtáblába adjuk meg névnek: OUTLAND.
Ezután játék közben a BREAK megnyomására az összes ellenfél kiterül. Így kicsit gyorsabban haladatunk.