Shackled

1988 - US Gold Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

Kein rettentően boldogtalan, mert faluját feldúlták, rokonait, barátait mind elhurcolták és börtönbe vettette egy gonosz uralkodó. Küldetésünk célja, barátaink kiszabadítása az ellenség erődrendszeréből. Az erőd egy hatalmas börtön, mely több szintből áll, és tele van cellákkal. A cellák többsége üres (vagy épp ellenséges katonák rohannak ki belőle), de némelyikben megtaláljuk egy-egy barátunkat. A kiszabadított barátaink egy szakaszon elkísérnek és velünk együtt támadják ellenfeleinket (nem túl intelligensen). Tevékenységünket őrök akadályozzák, akik közeledtünkre karddal, baltával vagy lándzsával támadnak ránk.
Talán mondanom sem kell, hogy egy Gauntlet koppintásról van szó, mely szintén pénzbedobós játékautomatán kezdte pályafutását. Ennek megfelelően a kaland inkább csak rohangálásból és hadakozásból fog állni. Természetesen akár két játékos is játszhat egyszerre. Kein a tűz gomb megnyomásával tőröket hajigál ellenfeleihez, de a játék folyamán - a kiszabadított foglyoktól - erősebb fegyverekhez is hozzájuthatunk (dobócsillag, bumeráng, tűzgolyó, stb.).
Az erődben többféle kincseket és más hasznos kellékeket találhatunk kalandozásunk során:

  • A szívek energiánkat növelik,
  • a kulcsokkal az utunkat álló zárt ajtókat nyithatjuk ki,
  • a gyűrűk fegyverünk sebzését,
  • a nyakláncok főhősünk sebességét növelik,
  • A kincsesládák, hordók, lámpák, korona felvételével pontszámunkat gyarapíthatjuk.

Ezek egy részét a földön, vagy a cellákban találjuk, másrészt a legyőzött ellenfeleink hagyják maguk után. (A cellaajtót a fegyverünkkel kell szétrombolni.) A nálunk lévő tárgyak képe a bal (1. játékos), illetve jobb (2. játékos) oldalon jelennek meg, a megszerzett kulcsok az energiánk mellett. (Egy zárt ajtó kinyitásához egy kulcsot felhasználunk!) Energiánk (PULSE) folyamatosan fogy, nem csak akkor, ha sebeznek!
Miután kinyitottuk a szinten található összes celláját, a kijáraton (EXIT) távozhatunk a következő emeletre. A szint végeztével bonus-t kapunk a kiszabadított foglyokért. Arcade játékhoz méltóan akkor is továbbjutunk, ha nem szabadítottunk ki minden foglyot! Mielőtt valaki hatalmas térképeket rajzolna: vannak pályák, ahol a folyosó "végtelenített", vagyis a játéktér egymásba zárt! A pályák egyébként nem túl nagyok, nem fogunk eltévedni.

Irányítás:
Billentyűzetet, vagy Kempston illesztőt választhatunk. Két játékos esetén célszerűbb a billentyűzetet választani.
A billentyűzetet - a program üzenetei ellenére - az 'R' megnyomása után definiálni kell!
Botkormánnyal játszva a SPACE megnyomásával tudunk fegyvert váltani.

Sajnos a játék koppintásnak meglehetősen gyenge, a grafika egyáltalán nem változatos, ráadásul monokróm, amit még elviselnénk, ha a scroll lenne elfogadható színvonalú, azonban ez is tragikusan darabos. A hangok is a felejthető kategóriába tartozik. Láttunk már jobbat is!

Végtelen energia: POKE 28000,201