Scuba Dive

1983 - Durell

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum Játék és program 1

Spectrum (48k)

Célunk a tenger mélyén kincseket gyűjteni. Egy motorcsónakról indul a búvár. A tenger fenekén számtalan kagyló várja, hogy kivegyük belőlük a gyöngyöt. Ezt csak akkor tudjuk megtenni, amikor a kagyló kinyitja a páncélját. Vigyázzunk azonban, túl közel ilyenkor sem szabad menni a gyöngyhöz! (A kifosztott gyöngyök többet nem nyílnak ki.) A tenger fenekén vízalatti barlangokat is találunk, az igazán értékes kincseket (nagyobb kagylók és kincsesládák) itt találjuk. Ezek lejáratát nagyra nőtt polipok őrzik, de jó időzítéssel átúszhatunk a csápjaik alatt.
Az összegyűjtött kincsekkel vissza kell jutnunk a hajónkhoz. A hajóra csak hátul, a létrán lehet felmászni. (Vigyázzunk a hajócsavarra!) Miközben a búvár a mélyben dolgozik, a hajó továbbhalad. Az oxigén is fogy, a hajón tölthető újra a palack, de nagyon mélyen a barlangokban is találni oxigénpalackokat. A barlangok mélyéről csak akkor tudunk visszajutni a hajóhoz, ha megszerzünk egy csere palackot. A halakhoz érve elpusztul a búvár, a korall csak elkábítja. Ilyenkor gyorsan tovább kell úszni. Sziklának sem szabad nekiütközni.
A képernyőn láthatjuk a nehézségi szintet (SKILL), életeink számát (LIVES), pontszámunkat (SCORE), a nálunk lévő kincs értékét (HELD), valamint nyomon követhetjük a merülési mélységünket (DEPTH), és az oxigén készletünket (OXYGEN).
Az elért eredmények kazettára kimenthetők és újra betölthetők.

Az irányítás billentyűzetről lehetséges, ami a kezdő képen 'K' billentyű megnyomásával definiálhatunk. Az 'L' gombbal a pontszámokat lehet betölteni, az 'S'-el kimenteni. A nehézségi szint (1-4) kiválasztásával indul a játék. Nehezebb szinteken nem csak a halak a tenger élővilága gazdagodik, de a felderítendő terület is nagyobb.

Örökélet: POKE 55845,0

Térkép