Scalextric 1986 - Leisure Genius Autóverseny | Spectrum (48k) |
Autóverseny programmal a Spectrum tulajdonosok is bővel el voltak látva, a legelső autóversenyek a géppel egyidősek. Az alább bemutatott Scalextric több szempontból is egyedinek számít, annak ellenére, hogy kivitelezése teljesen átlagos (a hangok viszont igen gyengék...) Talán sokan ismerik a C64-re készült Pitstop 2 programot. A játék hatalmas sikert aratott. Ez nem a grafikának volt köszönhető, sokkal inkább annak, hogy két játékos egymás ellen is játszhatott vele (osztott képernyőn). Az izgalmakat tovább fokozta a kerékcsere, és a tankolás lehetősége. Nos a Scalextric készítői gondoskodtak róla, hogy a Spectrum tulajdonosok se maradjanak ki a jóból, programjukkal szintén két játékos játszhat (sajnos itt a kerékcsere izgalmairól le kell mondanunk). További érdekesség, hogy lehetőségünk van versenypályák tervezésére!
| Betöltés után egy beállítási procedúrán kell végigesnünk, melynek folyamán a program kérdéseket tesz fel:
Miután mindezeket beállítottuk kezdetét veszi a verseny. Ellenfelünk mindössze egy van (ketten vagyunk a pályán). Az 1. játékos a felső képernyő láthatja autóját, a 2. alul. Az irányítás nagyon egyszerű (nem a szimuláció a program erőssége...). Váltani nem kell, csak a négy iránybillentyűvel kell irányítani autónkat. A pályáról nem tudunk kicsúszni, ha a pálya szélének sodródunk lelassul az autónk. Vigyázni kell azonban, a másik autóval nem szabad ütköznünk, mert autónk összetörik (ha a gép ellen játszunk, ő nyeri meg a versenyt). A játékképernyő alatt mindkét játékos külön-külön láthatja sebességét (MPH), valamint egy térképen autója pozícióját. A játékból a CAPS SHIFT + SPACE megnyomásával bármikor kiléphetünk. Ha pályát kívánunk tervezni. Első dolgunk az üres tervezőasztalon a kezdő pozíció kiválasztása (PLEASE LOCATE THE START OF THE TRACK). Itt lesz a rajt / cél. Ezután el kell döntenünk, merre kezdjük a pályaépítést: HORIZONTAL - vízszintesen, jobbra, VERTICAL - függőlegesen, felfelé. (A kérdésre a H vagy a V megnyomásával tudunk válaszolni.)
A pályaelemek között nincs külön jobbra-balra kanyar. Ha kanyart építünk, minden elemnél megkérdezi a gép, hogy az óramutató járásának irányába akarunk-e kanyart építeni. |