1988 - Firebird

akció

Forrás:
Spectrum Játék és program 6

Spectrum (48k)

Enterprise

A SAVAGE a tipikus iskolapéldája annak, hogyan kell három különböző játékot egy játékként kiadni. A kerettörténet szerint főhősünk kedvenc barátnőjét elrabolták a démonok, és ő most vad dühében elindul, hogy kiszabadítsa őt. A program négy részből áll: az első egy kis kerettörténet a játékhoz némi reklámdumával körítve, a többi három pedig a játék három pályája. Az egyes részek külön-külön töltendőek, a 2. és a 3. pályán csak akkor tudunk normálisan játszani, ha megadtuk azt a kulcsszót, amit az előző szint teljesítésekor kaptunk (egyébként csak gyakorolni tudunk egy élettel).

Az első pályán egy tipikus rohangálós/lövöldözős arcade-mutatványt kell előadnunk á la TRANTOR: a barátnőnk börtönéül szolgáló kastély előterében találjuk magunkat, ahol mindenféle ronda szörnyek repkednek fel s alá. Főhősünk először csak egy csatabárd néven közismert eszközt tud ellenük foganatosítani, de néhány szörny megölése után a földön utánpótláscsomagok is megjelennek, amelyeket leguggolással tudunk összegyűjteni. Ezek extra fegyvereket tartalmaznak, amelyek a későbbiekben jól használhatóak a masszívabb szörnyek ellen. A pálya teljesítéséhez a program időnként tanácsokat is ad, például "Keresd meg a liftet", "Másik úton menj" stb. Igaz, amiben segítene, arra saját magunk is rájövünk annyira egyértelmű (menni kell előre, bonyorult labirintusra senki ne számítson). Viszont az is igaz, hogy a játék közbeni dicséretek -"brilliáns", "kitűnő"- növelik a reményeinket. A pálya teljesítése után megkapjuk a 2. szint kulcsszavát (SABATTA) és már tölthetjük is.

A 2. pályán a Halál Völgyében találjuk magunkat. Itt a pályát a saját szemszögünkből látjuk, egyfajta 3D megvalósítással kísérleteztek a program írói. Dühös szobrok rontanak ránk nagy számban, feladatunk az, hogy kikerülgessük őket - különben szájukat megnyalva lenyelik csekélységünket. És ez még semmi! Különböző szörnyszülöttek lövöldöznek ránk, akiket célszerű egy pontos lövéssel megsemmisíteni. A játékban összesen háromféle szörny van, ha valamelyik fajtájukat kiirtottuk, a program ismét gratulál. Ha teljesítettük a szintet megkapjuk a 3. szint kódját: FERGUS.

A 3. szinten a kastély alagsorában találjuk magunkat - ez a szint egy platform-típusú játék. Főhősünk génjei időközben mélyreható változáson mentek keresztül - a derék vitéz ugyanis sassá alakult át. A madárkát irányítva kell az útvesztőben repkednünk, hogy végre megtalálhassuk barátnőnket és ezzel teljesítsük a játékot. A szinten összesen három aranytárgy van, amiket meg kell szerezni, hogy a börtönkapu rácsánál álló őröket le tudjuk fizetni.

A SAVAGE sem zeneileg, sem grafikailag nem marad el 1988. többi akciójátékától - a közepes színvonalú programok közé tartozik. Egy valami azonban mégis feltűnő a játékkal kapcsolatban: a készítők közötti koordináció teljes hiánya. A három szintnek ugyanis gyakorlatilag semmi köze nincsen egymáshoz (még a szintek főmenüi is különbözőek). Bár az sem lehetetlen, hogy a Probe software-ház három félkész, még fejlesztés alatt álló különböző programot sózott rá a Firebird nyakára - mindezt egy kalap alatt. Ez egyébként nem feltétlenül vált a játék hátrányára...

Térkép: 3. szint

Örökélet:
1. szint: POKE 39319,0; POKE 57520,0; POKE 58601,0
2. szint: POKE 32661,0; POKE 32676,0
3. siznt: POKE 57845,0; POKE 57855,0

Az Enterprise verzióban sokkal egyszerűbb az örökéletet bekapcsolni: betöltés közben tartsuk nyomva az 'ESC'-et!