|
1983 március 23-án új irányt vett a Hidegháború. Ronald Reagan amerikai elnök ezen a napon jelentette be új "csillagháborús" tervét, a Stratégiai Védelmi Kezdeményezést (angol nevén Strategic Defense Initiative, rövidítve SDI). Az SDI célja földi és űrbéli telepítésű fegyverek használata volt stratégiai atomfegyvereket hordozó ballisztikus rakéták ellen. A kezdeményezés szakított a korábbi stratégiai támadási doktrínával, a kölcsönös pusztulás elméletével, és inkább a stratégiai védelemre összpontosított. A terv ellenzőinek legfontosabb érve az volt, hogy 100%-os védelmet nem lehetséges kiépíteni, pusztán több rakétát fog indítani a feltételezett (akkoriban elég jól behatárolható) ellenség. A Teller Ede által is támogatott - rendkívül költséges - tervnek azonban nem is ez volt az elsődleges célja. Reagen a fegyverkezési verseny fokozásával kívánta a Szovjetunót (vagy ahogy
Reagan
nevezte: a "Gonosz Birodalmát"), gazdasági összeomlásba hajszolni. Bár a teljes stratégiai védelmi rendszer soha nem készült el vagy lépett hadirendbe, Reagan terve eredményes volt...
A játék az azonos című Sega coin-op játék alapján készült, amely egy meglehetősen szokatlan stílusú shoot 'em up. Ebben egy műholdat irányítunk, és ballisztikus rakétákat, "rakétaelhárító műholdat elhárító műholdakat" valamint egyéb (felismerhetetlen) repülő alkalmatosságokat aprítunk.
Műholdunk irányítása kissé szokatlan lehet:
-
Az iránybillentyűk használatával egyszerre mozgatjuk a műholdunkat és a célkeresztet (a célkereszt kissé gyorsabban mozog de persze nem tud kimenni a játékképernyőről). A célkereszt jelzi érelemszerűen, hova fogunk lézerfegyverünkkel lőni a tűzgomb megnyomása esetén.
-
Ha a tűz gombot nyomva tartjuk, az iránybillentyűkkel csak a célkeresztet mozgathatjuk, miközben folyamatosan lövünk, a műhold stabilan tartja helyzetét. Mivel a lézerfegyver használatát nem korlátozza holmiféle energiamennyiség, amúgy is célszerű folyamatosan lőni.
-
A SPACE gomb (az Enterprise verzióban: ENTER) nyomogatásával megváltoztathatjuk a tüzelés "üzemmódját". Az alternatív üzemmódban tüzelés közben is egyszerre mozog a célkereszt és a műholdunk.
Néhány ellenséges műhold, miután megsemmisítettük, egy kapszulát hagy hátra. Ha ezt felvesszük, még egy lézerfegyvert (célkeresztet) kapunk így egyszerre kétfelé lőhetünk. A két célkereszt mindig a műhold két átellenes pontján van. Sajnos ez igen ritka esemény lesz, és nem is örülhetünk neki sokáig, ha elvész egy életünk, elvész az extra-célkereszt is.
A játék folyamán kétféle feladat váltogatja egymást:
-
A világűrben haladva kell lövöldöznünk. Támadóink és a rakéták minden irányból érkezhetnek, biztos pozíció nincs! Ha az ellenséges műholdakkal ütközünk, vagy eltalálnak minket, elvész egy életünk. A rakétákkal nem rudunk ütközni, de ha engedjük áthaladni ezeket a képernyőn, a DAMAGE (sérülés) kijelző növekszik.
-
A Hold felett repülve kell az alattunk elterülő holdbázist megvédeni a reá hulló robbanófejektől. A robbanófejek most sem jelentenek veszélyt ránk, de a nehezebb szinteken már az ellenséges űrhajók is ránk támadnak. A bázisba becsapódó robbanófejek a DAMAGE-jelzőt növelik, de a bázismellé hulló robbanófejekkel nem kell törődnünk.
Ezen jelenet végén a DAMAGE-kijelző nullázódik.
Minden szint végén egy űrrepülőgép berepül a képernyőre és felszed minket (szerencsére nem tudunk vele összeütközni).
Ha a DAMAGE (sérülés) jelző eléri a maximumot, életeink számától függően végetér a játék. Megjegyzendő, ezt elég nehéz összehozni! Ennek ellenére a játék nagyon nehéz, csak úgy van esélyünk, ha kiismerjük a támadóinkat, megtanuljuk, mikor honnan érkeznek. Minden szint végén százalékos értékelést kapunk, milyen hatékonyan pusztítottunk. Ha maximálisan hatékonyak voltunk (mindent elpusztítottunk, ami berepült a játékképernyőre), 20000 pont jutalmat kapunk. A játék összesen 12 nehézségi szintből áll, ezután gratulál nekünk a gép, amiért kiharcoltuk a "világbékét"...
Irányítás:
A menüben billentyűzetet (J - fel, N - le, Z - balra, X - jobbra, ENTER - tűz), vagy SINCLAIR, KEMPSTON illesztőt választhatunk. beállíthatjuk továbbá a játékosok számát (1 vagy 2 játékos, akik felváltva játszhatnak).
P - játék szüneteltetése / folytatás
Q - kilépés a játékból.
Sérthetetlenség: POKE
49997,201
Örökélet: POKE
41229,0; POKE 41302,0
Nincs sérülés: POKE
46628,0 |