SAS: Operation Thunderflash 1986 - Super Sparklers Akció, mászkálós | Spectrum (48k) Enterprise |
Egy szélsőséges terroristacsoport elfoglalt egy nagykövetséget, és 5 embert ejtettek túszul. A krízist csak Rock Hardman, a SAS Stormtroops nevű kommandó legjobban kiképzett tisztje oldhatja meg. A nagykövetség 3 szintből (pince, földszint, emelet), összesen 50 teremből áll. Feladatunk, hogy kiszabadítsuk az 5 túszt, "semlegesítsük" a terroristákat és elmeneküljünk a főkijáraton át. A nagykövetség minden termében egy meglehetősen kócos terrorista járőrözik. Fegyverünkben kifogyhatatlan mennyiségű lőszer van, így elsőre nem tekintenénk ezt túlzott problémának. A programírója, Mark Rivers azonban elhatározta, hogy néhány újszerű ötlettel próbálja feldobni a játékát... A grafika első ránézésre semmiben sem marad el az Ultimate játékaitól, de hamar szemet szúr, hogy az amúgy is rondán animált szereplők villognak. Ezek után talán az sem meglepő, hogy egyetlen bútort sem tudunk megmozdítani. Már csak az ellenfeleinket mozgató algoritmus "tévedhetetlensége" miatt is jogosan érdemelheti ki a program a "legfrusztrálóbb játék" titulust. Kár érte, mert sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle... A játékot a korabeli szaksajtó is lehúzta: a Computer Gamer 30 százalékra értékelte, a Sinclair User 1 pontra taksálta (a tízből). A játékot billentyűzettel, vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk. A billentyűzetkiosztás is rendkívül elfuserált és nem is lehet átdefiniálni: a négy irányba a S, J, B, C billentyűkkel mozoghatunk, lőni a K billentyűvel tudunk. Sérthetetlenség: POKE 31918,182; POKE 34095,201 | |