SAS: Operation Thunderflash

1986 - Super Sparklers

Akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

Egy szélsőséges terroristacsoport elfoglalt egy nagykövetséget, és 5 embert ejtettek túszul. A krízist csak Rock Hardman, a SAS Stormtroops nevű kommandó legjobban kiképzett tisztje oldhatja meg. A nagykövetség 3 szintből (pince, földszint, emelet), összesen 50 teremből áll. Feladatunk, hogy kiszabadítsuk az 5 túszt, "semlegesítsük" a terroristákat és elmeneküljünk a főkijáraton át.
Nem mondhatnánk, hogy túl lenne bonyolítva a Super Sparklers játéka, melyet vitathatatlanul az Ultimate Knight Lore stílusú, 3D-s izometrikus nézetű játékainak sikerét igyekeztek meglovagolni. Ha esetleg valakinek nem ismerős a Super Sparklers név, az nem a véletlen műve, mindössze két játékuk jelent meg, ez és egy felejthető shot-em-up. Az ismertető végére talán kiderül, hogy miért van csak játékuk...

A nagykövetség minden termében egy meglehetősen kócos terrorista járőrözik. Fegyverünkben kifogyhatatlan mennyiségű lőszer van, így elsőre nem tekintenénk ezt túlzott problémának. A programírója, Mark Rivers azonban elhatározta, hogy néhány újszerű ötlettel próbálja feldobni a játékát...
A terroristák pofátlanul pontosan ügyelnek arra, nehogy a tűzvonalunkba kerüljenek! (Természetesen csak négy irányba tudunk fordulni.) Ha azonban mi próbálunk előttük átrohanni, megtapasztalhatjuk, hogy nagyon pontosan is lőnek! Egyetlen megoldás, ha hátat fordítunk nekik, majd amikor ránk támadnak, gyorsan feléjük kell fordulni és lőni! Talán mondanom sem kell, hogy ezt nagyon nehéz kivitelezni. Szerencsére a lelőtt terroristák nem jelennek meg újra ha később visszatérünk a szobába.
Időlimit nincs a játékban, viszont a kezdetben 100-ról induló pontszámunk minden lépésünkre eggyel csökken! Pontot a terroristák lelövéséért és a túszok kiszabadításáért kapunk. Ha túl sokat sétálgatunk céltalanul, és elfogy a "pontszámunk", a játék véget ér, életeink számától függetlenül! A pontszámnak ezen kívül semmiféle jelentősége nincs, hisz pontszámtábla sincs.
A gúsbakötözött túszok kiszabadítása egyszerű, csak oda kell hozzájuk sétálni. A navigációt segíti, hogy minden szobának van neve. A kijáratot teljesen logikus módon a MAIN ENTRANCE névre hallgató helységben fogjuk megtalálni.

A grafika első ránézésre semmiben sem marad el az Ultimate játékaitól, de hamar szemet szúr, hogy az amúgy is rondán animált szereplők villognak. Ezek után talán az sem meglepő, hogy egyetlen bútort sem tudunk megmozdítani. Már csak az ellenfeleinket mozgató algoritmus "tévedhetetlensége" miatt is jogosan érdemelheti ki a program a "legfrusztrálóbb játék" titulust. Kár érte, mert sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle... A játékot a korabeli szaksajtó is lehúzta: a Computer Gamer 30 százalékra értékelte, a Sinclair User 1 pontra taksálta (a tízből).

A játékot billentyűzettel, vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk. A billentyűzetkiosztás is rendkívül elfuserált és nem is lehet átdefiniálni: a négy irányba a S, J, B, C billentyűkkel mozoghatunk, lőni a K billentyűvel tudunk.
Ennél már praktikusabb, ha a következő billentyűket használjuk:
Z - forgás balra, X - forgás jobbra, M - lépés előre, K - tűz.

Sérthetetlenség: POKE 31918,182; POKE 34095,201

Térkép