Run the Gauntlet 1989 - Ocean ügyességi | Spectrum (128k) Enterprise |
Színvonalas kivitelezésű ügyességi játék, melyben szárazföldi és vízi járműveken próbálhatjuk ki tudásunkat. A járművek palettáján a motorcsónaktól a hatkerekű homokfutóig a legkülönfélébb járművek szerepelnek. Ráadásul -micsoda gyalázat- egy versenyszámban még futnunk is kell (gyalogszerrel...)! A játékot a klasszikusnak számító felülnézetből követhetjük nyomon. A játék betöltése után menü nincs, az irányítást játék közben tudjuk megváltoztatni. Alapértelmezés szerint az irányítás billentyűzetről történik:
Rögtön válasszuk is ki a le-fel billentyűvel, melyik nemzet színeiben szeretnénk indulni (az 1. játékos). Maximum 3 játékos játszhat (felváltva), ha csak egyedül játszunk, az első választás után a START funkcióval léphetünk tovább. A gép ezután közli, milyen három versenyszámban fogunk indulni (ezt a gép véletlenszerűen választja ki).
Autóverseny Véletlenszerűen kiválasztott járművel indulunk a távnak, két ellenféllel. A játékos autóját egy 'P' betű jelzi. A különféle autóknak más a végsebességük. A játékképernyőtől jobbra láthatjuk a pálya vázlatos rajzát (MAP), rajta pontok jelzik a versenyzők pozícióját. A SPEED mutatja a sebességünket. A TIME az időnket, alatta, hogy hányadik kört teljesítjük a pályán. Alul a három résztvevő ország színére jellemző sisakot látunk. A pálya nem sík, emelkedők-bukkanók is vannak rajta, ami megdobja autónkat. Sajnos hamar észre fogjuk venni a játék legnagyobb hibáját: nagyon nehéz. Autónk az út széléről visszapattan, mint a gumilabda, ugyanez történik, ha versenytársunkkal ütközünk. Ilyenkor általában autónk meg is fordul az úton (még szerencse, hogy lehet helyben is fordulni) | |
Motorcsónak A vízen -ha lehet- talán még nehezebb a dolgunk. A vízen való közlekedést különféle terepakadályok is nehezítik, és a bójáknak sem ütközhetünk neki, amik a pálya szélét jelölik. Ütközés esetén motorcsónakunk itt is össze-vissza pattog. Ellenfeleink kezdetben "simán" le fognak körözni. A játékképernyőtől jobbra látható kijelzők közül itt hiányzik a sebességmérő. | |
Akadályfutás
Ha egy akadályt nem sikerül átugorni elesünk, és újra fel kell gyorsítani. Jobb oldalon felül a POWER felirat alatt az emberke izomzatán tudjuk lemérni sebességünket. |
Ha célba értünk, az induló versenyző megkapják a helyezésükért járó pontszámot (20, 15, 10 pont). Célunk mindhárom verseny megnyerése. Az utolsó versenyző kiesik a játékból!
Ha a játékot botkormánnyal szeretnénk irányítani, a ' H' billentyűvel szüneteltessük a játékot, majd a megfelelő számbillentyűk megnyomásával választhatunk botkormányt:
1 - billentyűzet, 2 - Kempston, 3 - Cursor, 4 - Sinclair. Ezután a 'H' billentyűvel folytathatjuk a játékot.
Az Enterprise tulajdonosok beépített vagy külső botkormánnyal játszhatnak.