Rockstar Manager 1989 - Codemasters manager |
Forrás: Spectrum (128k) Enterprise |
Aki szereti a pop- vagy a rockzenét, az bizonyára örül a CODE
MASTERS játékának, a ROCKSTAR MANAGER-nek. Itt van a lehetőség, hogy kedvenceinket
ne csak hallgassuk, epekedve nézzük, hanem menedzseljük is őket. A program a
gyengébb műfajok kedvelőinek jó szórakozást nyújthat, viszont igazi, kőkemény
rockerek be se töltsék a játékot, mert Lemmy-n kívül csak a nyálasabb zenét
játszó énekesek, együttesek találhatók meg a ROCKSTAR palettáján. (Igazán készíthetnének
egy Hard Rockstar vagy egy Heavy Metalstar programot, ahol megtalálható lenne
pl. a Guns N'Roses, a Skid Row, a Megadeth, a Mötley Crüe, a Queensryche
stb. Code Masters! Ha netán olvassátok eme sorokat, itt a lehetőség!) Egy napon Cecil Pitt -nem túl sikeres - színházi ügynök - akit a játékban alakítunk - úgy dönt, hogy belevág a popegyüttes menedzselésbe. Ebben segítségére van asszisztense Clive, aki azon túl, hogy minden döntésünk után biztosít minket tökéletes lojalitásáról és közben iszonyatosan talpszagú megjegyzéseket tesz. az 50 000 fontos kezdőtőkét is biztosítja a szomorú módon elhalálozott nénikéje örökségéből.
Betöltés után a címképernyőn egy eléggé vulgáris szöveget olvashatunk: Roctstar
ate my hamster! (Rocksztár bekapta a f...szom! -Elnézést kérünk a "bekapta"
szó használatáért. A szerk.) Miután elborzadtunk az ifjúság új nevelési formáján,
jöhet maga a játék!
Először is válasszuk ki, hogy Joystickkel vagy billentyűzettel akarunk menedzselni.
Ezután egy kis bevezető következik, ahol mi és a bal kezünk, Clive elhatározzuk,
hogy szeretnénk meggazdagodni. De mivel lehet manapság sok pénzt keresni? -
ötlik fel a kérdés bennünk. Hát egy rocksztár menedzselésével!
Vonuljunk
át a videoterembe, ahol kiválaszthatjuk, hogy hány énekest akarunk menedzselni
(1-től 4-ig), majd Clive levetíti nekünk a lehetséges sztárokat a vadonatúj
szovjet gyártmányú Sokol videonkon. A palettán a következőket találhatjuk:
|
|
A kiválasztásnál vegyük figyelembe az énekesek fizetését is, amely egy hétre vonatkozik. Ha több sztárt választottunk, adjunk nevet az együttesnek, majd vegyük meg a hangszereket és a technikai felszerelést. A kínálat: Vadonatúj - 7000 Font, másodkézből való - 4900 Font, agyonhasznált - 2100 Font. Kezdetben 50000 Fontunk van. Ha mindezt végigcsináltuk Clive kíváncsian érdeklődik, hogy most mi a fenét csináljunk. Az alábbi menüpontok közül választhatunk:
PRACTICE (Gyakorlás): Célszerű a játék elején addig gyakorolni, amíg a macskazenét fel nem váltja valami tűrhetőbb muzsika. A gyakorlás 1-5 napig lehetséges egyszerre. A terem bérleti díja 100 Font, de vigyázzunk, mert minden péntek fizetésnap. így a játék elején ne gyakoroljunk sokat, mert különben csődbe megy a cégünk. Gyakorlás közben nem árt, ha néha fellépünk valahol, hogy egy kis pénz álljon a házhoz.
GIG (Koncertezés): A fellépések a legnagyobb pénzteremtő források. Kocsmákban (10 Font / éjszaka), klubokban (1000 Font / éjszaka), egyetemi klubokban (2800 Font / éjszaka), koncerttermekben (7000 Font / éjszaka) és stadionokban (16500 Font / éjszaka) untathatjuk a közönséget borzalmas macskanyávogásunkkal Azt hiszem, mondanom se kell, hogy ne a stadionokba menjünk legelőször, mert az a kincstárunk kiürítését vonná maga után. Ezután kiválaszthatjuk, hogy mennyiért adjunk egy jegyet, majd azt, hogy hány napig tartson a turné (2-7 éjszaka). A jegyeket ne adjuk túl drágán, mert ez kis nézőszámot vonna Maga után, és így bevételünk is igencsak megcsappanna. A koncertturné alatt a zenészeknek vannak egynéhány hülyeségei: például egy 50000 Fontba kerülő lézershow. Ezt megúszhatjuk, ha a turné megkezdése előtt adunk neki egy kis ajándékot. (Ha ezt nem adjuk, és a show-t sem fogadjuk el, akkor az énekesünk otthagyja a fogát egy atomháborúban. Hogy ez hogy jutott a programozó Colin James eszébe? Eléggé fáradt napja lehetett...)
PUBICITY (Reklám): Az együttes körtik botrányokat a "The Stun" című szennylapban jelentethetjük meg. A reklám ingyenes, viszont néha rosszul sül el a dolog. Ha a címoldalon egy félpucér hölgy látható, akkor nem volt egy jó reklámunk. Akkor sincs szerencsénk, ha az együttes egyik tagjának tragikus halálát a Stun-ból tudjuk meg. (Ezt elkerülendő: ismét adjunk kis sztárunknak ajándékot.) A játék céljának eléréséhez erre a menüpontra semmi szükség nincs.
GIFTS (Ajándékok): Már sokat emlegettem az ajándékok fontosságát, de mit is adhatunk a zenészeknek. Képregényt (1 Font), meghívhatjuk vacsorázni (50 Font), meghívhatjuk egy felesre (100 Font - lehet, hogy ebből az egy felesből több is lett?), vehetünk nekik ruhát (5000 Font), ékszereket (10000 Font) és kocsikat (20000 Font) ajándékba.
RECORD (Lemezkészítés és kiadás): Ez a menüpont csak akkor jelenik meg, ha elfogadtuk valamelyik lemezcég ajánlatát. (Erről később lesz szó.) Ha még nem készítettünk lemezt, akkor először kiválaszthatjuk, hogy milyen minőségű, méretű stúdiót választunk (2 Track - 2000 Font; 4 Track - 5000 Font; 8 Track - 10000 Font; 16 Track - 20000 Font; 48 Track - 50000 Font). Természetesen a legjobbat válasszuk ki! Aztán beülünk a stúdióba, és máris készül a lemez (A dalcímeket magunk is megadhatjuk, ezért célszerű olyan címeket adni, melyekből tudjuk majd, hogy milyen zeneszámmal is állunk szemben. Ez lehet Mega Noise, Classic Hit, Monster Number, Super Tune stb.) Ha már készítettünk lemezt, akkor kiadhatjuk a nagylemezt, illetve kislemezeket is. Ha kislemezt adunk ki, akkor kiválaszthatjuk, hogy melyik alkotásunk kerüljön rá, és Cive megkérdezi, akarunk-e videoklippet készíteni a kislemezhez. (Általában klip nélkül is felkerülhet egy kislemez a hitlistára, de ennek igen kicsi az esélye.) Ha készítünk hozzá videoklippet, akkor választhatunk a rendezők közül (Steven Cheeseburger - 3000000 Font; Cecil Bidet Mills - 1000000 Font; Busby Bereskely - 50000 Font; Wrighy Scott - 10000 Font; Julian Temple Meads - 5000 Font és végül a mi Clive-unk - 5 Font.), kiválaszthatjuk a helyszínt (Bahamas - 50000 Font; Hollywood f20000 Font; Pinewood - 10000 Font; Cricklewood - 50 Font), és a videoklipp "szereplőit" (Hosszúcombú modellek korbácsokkal, híres rajzfilmfigurák, olajfoltos szépfiúk munka közben, dühösen lesújtó kalapács, mutáns boszorkányok és denevérek, koncert-show felvétel). Természetesen a zene típusához illő szereplöket válasszunk!
Ha már kiadtuk a lemezeket, akkor kezdődik az igazi játék, ahol a cél az, hogy minél többször felkerüljünk a listák élére, és így csináljunk platinalemezeket. A lemezek a bal alsó sarokban vannak, és ha kigyullad egy, akkor csináltunk egy platinalemezt. Erre összesen egy évünk van, így a játék elég nehéz. Persze azért ez még nem minden. A játék közben megszólalhat a telefon is, amelyben minden marhaságot mondhatnak. Például:
Egy vállalat szponzorként lép fel, reklámozni szeretné magát. Ezek általában 100000 Fontot ajánlanak fel, de ne fogadjuk el, csak ha nagyon a csőd szélén állunk, különben ha a vállalat tönkremegy, akkor az árthat a hírnevünknek, mely a koncertek látogatóinak megfeleződését jelenti. Ilyen cégek lehetnek a Bullwiser Beer, a Lieve Jeans és a Joka Cola..
Egy hanglemeztársaság ki szeretné adni művészetünk gyümölcsét. (Ekkor jelenik meg a RECORD menüpont.) Négy hívást kaphatunk. Az első 5000 Fontot és 3% részesedést ajánl fel, a második 5%-ot és 10000 Fontot, a harmadik 30000 Fontot és 15%-ot, az utolsó pedig 50000 Fontot és 20%-os részesedést.
Ellopták a lemezünket, és csak egymillió Font ellenében adják vissza. Ekkor két lehetőségünk van: Vagy kifizetjük a "váltságdíjat", vagy csinálunk egy új lemezt. Időhiány miatt érdemesebb kifizetni a követelt összeget.
Ez lett volna hát a ROCKSTAR MANAGER. A játék kitűnő humorával biztos nem lesz unalmas. Viszont a játék legfőbb problémája az, hogy a vasárnapi hitlistákat mindig végig kell nézni, még akkor is, ha nem vagyunk rajta. Ez rengeteg időt elvesz, és unalmassá teszi a játékot. A Devilsoft javítása viszont ötletesen gyorsabbá teszi a játékot. Akiknek ez a verzió van meg, az bizonyára élvezettel fog menedzselni. Akinek nem, az is...
A letölthető verzió induláskor megkérdezi, hogy nem-e akajuk 50000000 Fonttal kezdeni a játékot!