Rockfall

1990 - Crash

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

 

Spectrumra nem készült olyan Boulder Dash-klón dömping, mint C64-re, így minden ilyen játéknak örülhetnek a Spectrum tulajdonosok. Ez már csak azért is így van, mert az "eredeti" játék Spectrum verziója nem sikerült a legjobban. Még nagyobb az öröm, ha egy hiánypótló játék a Crash Magazin ingyenes programmellékleteként kerül a felhasználók kezébe. A Rockfall pontosan ilyen! A játék nem is próbál újítani, az eredeti játék hangulatát igyekszik visszaadni.
Egy fehér figurával bolyongunk egy útvesztőben, sziklák, falak, bombák, szörnyek és ékszerek között. Célunk, a megfelelő mennyiségű ékszer összegyűjteni, ekkor megnyílik a kijárat (E betűs mező) valahol az útvesztőben, amin távozhatunk a következő szintre. (A jobb alsó sarokban a JEWELS jelzi, mennyi ékszert kell még összegyűjtenünk.) Mindezt anélkül, hogy összezúzna egy szikla felrobbannánk egy bombától, vagy elkapna egy szörny. A talajba - akár a sziklák alatt is - tudunk alagutat ásni, de amint a sziklák, kincsek, bombák - földtámasz hiányában - elkezdenek esni, el kellene tűnnünk az útból. EGY sziklát, amennyiben mögötte nincs talaj, még el tudunk tolni, de többet már nem! A bombák, ha lezuhannak felrobbannak, és vele együtt azok a bombák is, amikre esetlegesen ráesett. (A robbanás a szomszédos mezőkre hat). A szörnyeket el kell kerülnünk, de el is tudjuk őket pusztítani azáltal, hogy egy zuhanó tárgyat ejtesz a fejükre. A kék "lepkék" különlegesek; gyémántokká válnak, ha elpusztítod őket. A szörnyek csak a járatokban tudnak közlekedni, amíg be vannak falazva, biztonságban vagyunk tőlük. A legkitartóbbak 20 labirintusban gyűjtögethetnek.

Két apró eltérés van az eredeti verzióhoz képest:
A szomszédos mezőben lévő kincset nem tudjuk felvenni, csak ha ténylegesen rálépünk.
Nincs időlimit. (Szerencsére, hiszen a labirintusok talán túlontúl nagyok is.)

Az eredeti változat nagy hibája, hogy főhősünk ki tud szaladni a képernyőről, olyan lassan követtek a "kamera" az eseményeket. Itt a főszereplő folyamatosan a képernyő közepén látható, viszont így a scroll lett karakteres. Még mindig ez a jobb megoldás...
A játékot csak billentyűzetről irányíthatjuk, viszont azt tetszés szerint definiálhatjuk. Az iránybillentyűk mellett, egy ABORT billentyűt is definiálnunk kell, melyet akkor kell használnunk, ha befalaztuk magunkat. Használatával elölről kezdhetjük a szintet, viszont egy életünk elvész. Az eredeti billentyűzetkiosztás: P - fel, L - le, Z - balra, X - jobbra, Q - abort.

Örökélet: POKE 25252,47
Elég egy ékszert összegyűjteni: POKE 59969,175

Térkép