Rockfall

1988 - Top Ten Software

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

A játék főhőse Richard, aki egy hihetetlen bugyuta történet szerint test nélkül született (csak mert így könnyebb volt megrajzolni a sprite-ot...). Kedvenc hobbija a barlangászás, így tett szert a nem épp hízelgő Rockfool becenévre. A játék betöltése után is épp kedvenc elfoglaltságának hódol, amikor is a felfedezendő barlangban értékes drágaköveket talál. Az emberi mohóság persze azonnal úrrá lesz rajta, és addig nem nyugszik, amíg a barlang termeiben össze nem gyűjti az összes drágakövet. A képekre tekintve konstatálhatjuk, hogy egy Boulder Dash klónhoz van szerencsénk. Bár a kivitelezés középszerű, a logikai játékok kedvelőinek érdemes kipróbálni: a feladat megoldásához legalább annyi fejtörésre van szükség, mint ügyességre!
A barlang valamennyi terme egyetlen képernyőből áll. Miután összegyűjtöttük az összes sárga drágakövet, a villogó EXIT feliratú kijáraton távozhatunk a következő terembe (Ha még nem vettük magunkhoz az összes drágakövet, a kijáratra lépve elvész egy életünk!) . A kiásott területen rohangáló barlangi szörnyeket ki kell kerülnünk, akárcsak a fehér halálfejeket. Ez utóbbi viszont nem mozog, és ha alatta kiássuk a talajt, nem esik le. A kék sziklák viszont lezuhannak, akárcsak a drágakövek! Az egymáson álló kövek - akárcsak a Boulder Dashban - oldalsó támasz nélkül legurulnak egymásról, a drágakövek viszont nem! Nehezítés viszont, hogy a köveket nem tudjuk arrébb tolni (könnyebben befalazzuk magunkat)! A feladatot megadott idő alatt kell teljesíteni, az alsó sávban látható AIR feliratú sáv időlimitet jelent. A játék összesen 35 pályát tartalmaz.

Irányítás:
A betöltés után választhatunk, hogy billentyűzettel, vahy KEMPSTON illesztővel akarjuk-e főhősünket irányítani.

  • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 - fel,
  • Z, X, C, V, B, N, M, SPACE - le,
  • Q, W, E, R, T, A, S, D, F, G - balra,
  • Y, U, I, O, P, H, J, K, L, ENTER - jobbra
  • CAPS SHIFT + Y - pálya újrakezdése (egy életünk elvész),
  • CAPS SHIFT + H - játék szüneteltetése.

A menüben pályatervező részt (GAME EDITOR) is választhatunk. Itt az első 20 pályát tervezhetjük át, a módosításokat elmenthetjük (A módosított és kimentett pályákat nem tölti be automatikusan a program, itt van lehetőség korábban kimentett pályák betöltésére is).

  • EDIT EXISTING SCREEN - a kiválasztott pálya átrajzolása.
  • CREATE A NEW SCREEN - a kiválasztott pálya helyére új pályát rajzolhatunk (üres tervező képernyővel indul)
  • LOAD SCREENS - korábban kimentett pályák betöltése
  • SAVE SCREENS - az 1-20 pályák kimentése egy file-ban.
  • Visszatérés a főmenübe

A pályatervező rész használata nagyon kényelmes: Az A Q, I, O billentyűkkel egy kurzort mozgathatunk a pályán, az 1-7 számbillentyűkkel az építőelemeket helyezhetjük el a kurzor pozíciójában. (A képernyőn látható a billentyűk jelentése). Az E megnyomásával visszaléphetünk az előbbi menübe.

Térkép