Road Race

1987 - Your Sinclair

autóverseny

Spectrum (48k)

Már a cím alapján is teljesen egyértelmű, hogy egy hagyományos kivitelezésű autóversenyt készített az Ocean. (Az Ocean szó szerint "tengernyi" játékot készített Spectrumra, C64-re. Bár ezek nem tartoznak a "felejthetetlen" kategóriába, szórakoztató - elsősorban akció- játékok voltak). A játék kivitelezése 1987-ben már egy kicsit "szerénynek" volt mondható (lehet, hogy egy régebbi fejlesztést akkor találtak meg a fiók mélyén?), talán ezért is nem ők adták ki a programot, hanem a Your Sinclair Húsvéti kazettamellékleteként jelent meg. Célunk természetesen a verseny megnyerése (a legtöbb pont gyűjtésével).

A verseny futamokra van osztva, az utolsók minden futam után kiesnek. Mi "persze" a legutolsó (azaz a 680. helyről !) indulunk. Minden futam előtt megtudjuk, legalább hányadik helyen kell végeznünk ahhoz, hogy versenyben maradhassunk (az első szinten pl. a 650. helyig kell feltornáznunk magunkat). A legtöbb gondot ellenfeleink fogják okozni, akik lényegesen lassabbak ugyan mint mi, de elég "érdekesen" (össze-vissza) haladnak előttünk. Nem szabad sem egy másik kocsinak ütközni, sem kisodródni a pálya szélére, mert jelentősen lelassulunk! Vigyázzunk! A frissen megelőzött autó ebben a programban is szó nélkül legázol, ha sokat "szüttyögünk" előtte!
Az irányítás nem a megszokott módon történik: Gyorsítani (gázt adni) a tűz megnyomásával tudunk, fékezni az előre billentyűvel. A fékezést nem szükséges használni, mert ha elengedjük a gáz billentyűt, gyakorlatilag ugyanolyan gyorsan lassulunk. Autónk váltója kétfokozatú, felváltani a gáz-billentyű elengedésével, majd újbóli megnyomásával ("duplakattintással") tudunk! Ha lelassulunk nem kell váltani, automatikusan a lassabb fokozatba vált az autónk.
A képernyő tetején a szokásos kijelzőket láthatjuk: sebességünket (SPEED), pontszámunkat (SCORE), mely minden megtett méterrel gyarapodik. Az LH jelölés a váltó két állását jelöli (L - lassú, H - gyors fokozat) A GAS az üzemanyagunkat, a TIME a részidőnket méri. Érdekesebbek: a képernyő alján látható kijelzők: a bal oldalon látható diagrammon mérhetjük le, milyen hosszú az adott futam (S - start, F - cél). A jobb oldalon láthatjuk a pillanatnyi helyezésünket (POSN).
Az üzemanyag kifejezés kicsit megtévesztő, mert folyamatosan csökken, függetlenül a sebességünktől. Így inkább a futam teljesítésére rendelkezésre álló időnket jelzi. Kiesünk a további versenyből, ha a célbaérés előtt elfogy az üzemanyagunk, vagy célbaérésünk pillanatában helyezésünk nem elégséges a továbbjutáshoz.
Egy tipp: ha elértük a továbbjutáshoz szükséges helyezést, ne "biztonsági vetetéssel" igyekezzünk tovább a cél felé, mert a következő futamot arról a helyről folytathatjuk, amivel célbaértünk!

Irányítás:
Játszhatunk billentyűzettel, vagy Kempston, Cursor, Sinclair botkormánnyal. A billentyűzet tetszés szerint definiálható. A menüben nem a szokásos módon tudunk navigálni: a SPACE megnyomásával lépegethetünk a menüpontok között, az ENTER megnyomásával tudjunk választani.