Road Blasters

1986 - US Gold

akció

Spectrum (128k)

A RoadBlasters egy Atari pénzbedobós automatára készült "klasszikus". Az US Gold jóvoltából a Spectrum tulajdonosok is kipróbálhatják gépük előtt ezt a játékot. Rendhagyó módon a következő két képen lehetőségünk nyílik az eredeti Atari, és a Spectrum változat összehasonlítására. (Nem árulom el, melyik az Atari!)

 

A játék ötvözi az autós, és a lövöldözős játékok "előnyeit" Elsődleges feladatunk a közlekedési kultúra ápolása... Másodlagos feladatunk -gyarló módon- a lehető legtovább eljutva a legtöbb pontot gyűjteni.

Betöltés után az első és egyetlen feladatunk az iránybillentyűk segítségével kiválasztani a nehézségi szintet. A játékot billentyűzetről, vagy Kempston botkormányról játszatjuk. A billentyűzet kiosztása a következő:

  • O - balra
  • P - Jobbra
  • A - gyorsítás
  • Z - sebesség tartása, másodlagos fegyver aktíválása (botkormányon: le)
  • SPACE, M, N, B - tűz

Látható tehát, hogy ha fékezni szeretnék, csak el kell engednünk a gyorsítás billentyűt. A kívánt utazó sebességre gyorsítva hamarosan találkozni fogunk más járművekkel. Amennyiben nincs kedvünk "fáradságos munkával" megelőzni őket, csak nyomjuk meg a tűz gombot! Kanyarban vegyük figyelembe, hogy a kocsi orra felé tudunk lőni. Később az út szélén felállított ágyúkkal is találkozni fogunk, melyek előszeretettel lövöldöznek is felénk. Egy jól irányzott lövéssel ezeket is megsemmisíthetjük. Az eltalált "ellenségekért" jutalom pontot is kapunk. (Időnként találkozunk "masszívabb" autókkal is, melyeket nem tudjuk kilőni.) Az úton itt-ott olajfoltokat is találhatunk, amelyeken megcsúszva autónk egy pillanatra irányíthatatlanná válik. A nap "fénypontja" minden kétséget kizárólag az úton elhelyezett aknák, melyek közeledtére hangjelzés is figyelmeztet.
A játékképernyő alatt a következő kijelzők láthatók:

  • MULTIPLETER - Szorzószám, amely meghatározza, hogy a szint végén hányszoros jutalmat kapunk.
  • MINE - az aknák közeledtére a hangjelzésen kívül ez a lámpa is figyelmeztet.
  • FUEL - üzemagyag készletünk. Autónkban lét tartály van: egy fő tank (MAIN TANK), és egy pót-tartály (REVERSE).
  • SPEED - sebességünk.
  • SCORE - pontszámunk. A megtett úttal, és az eltalált ellenfelekkel növekszik.
  • A játékképernyő jobb felső sarkában a nehézségi szintet láthatjuk.

A játék nem időre megy, viszont az üzemanyagunk drasztikus mértékben fogy. Autónk megsemmisül, ha másik autóval vagy egy útszéli sziklával ütközik, aknára futunk, vagy egy ágyú eltalálja, valamint, ha elfogy az üzemanyagunk. Szerencsére "röptében" pótolhatjuk elégetett üzemanyagunkat, ha felvesszük az úton található gömböket. Ezek egy részét a szétlőtt autók hagyják maguk után.
Kellő hatékonyságú pusztítással kiérdemelhetjük, hogy egy repülőgépről jutalom-tárgyakat potyogtassanak ránk. Ezek felvételéhez, mindössze alá kell kormányoznunk autónkat. Ezek a jutalom tárgyak lehetnek erősebb fegyverek, sebességünket fokozó extrák, vagy jutalom üzemanyag. Bár autónk végtelen lőszerrel van felszerelve, az extra fegyverek és egyéb tárgyak használata korlátozott, meghatározott készlet áll belőlük rendelkezésünkre. A felvett extra nevét, és meglévő mennyiségét az alsó üzenetsorban láthatjuk. Sajnos, he elveszítjük egy életünket, a felvett tárgyat is elveszítjük.
Minden szint teljesítése után jutalom pontot kapunk, majd a következő nehézségi szinten próbálkozhatunk újra.