1989 - Imagine

akció, verekedős

Spectrum (128k)

Enterprise

A Spectrum-ra készült verekedős programok egyik legszínvonalasabb képviselője a Renegade. A siker nem is maradt el, így az Imagine elkészítette a program második részét, Target Renegade címmel, mely még feljebb állította a mércét. Az Imagine gondolt egyet, és elkészítette a program harmadik részét (ez mondjuk elég nagy hiba volt...) Mint álltalában a harmadik részek, ez esetben is jelentős színvonalcsökkenést tapasztalhatunk, de emellett más meglepő és sajnálatos változás is történt! Az első két részben korunk bűnözőit kellett püfölni, így némileg meglepő módon a harmadik részben különböző történelmi korokban kell oszatni a pofonokat, az első szinten rögtön az őskorban találjuk magunkat, ahol különféle őslényekkel gyülik meg a bajunk (elég érdekesen nézünk ki ebben a környezetben farmernadrágban és napszemüvegben...), később múmiákkal, lovagokkal, majd robotokkal lesz dolgunk...
Miután kihevertük az első sokkot a programmal kapcsolatban, állítsuk be a kívánt irányítást (már akinek még van hozzá kedve). A 6 billentyűvel állíthatjuk be, hogy játék közben zenét és/vagy hangeffekteket kívánunk hallgatni, a kívánt irányítási módhoz tartozó billentyűvel indíthatjuk a játékot. A zene és a hangok egyébként teljesen átlagosak, tűrhető 128k-s zenében gyönyörködhetünk.
A játék indítása után megpillantjuk főhősünket (nem lesz nehéz észrevenni napszemüvegben). Célunk, folyamatos jobbra haladással elérni a pálya végét megadott időn belül. Az ellenfelek két oldalról folyamatosan érkeznek, arra ne várjunk, hogy elfogynak. Az első szinten eléggé érdekes ellenfeleink vannak (a többin is...) Az őshüllő elég jól bírja a gyűrődést, és keményen tud öklözni is, a kis "szőrmók" bunkóval a kezében gyengébb, de bunkójával keményen a fejünkre tud sózni. Időnkét felülről egy barlangból kimászó ember követ hajigál lefelé, ha alatta állunk, az negatív hatással van energiánk mennyiségére. Azon se csodálkozzunk, ha a képernyőn időnként átrepül egy repülő hüllő, és leejt egy tojást, amiből kibújik egy kis hüllő, aki azon nyomban megered felénk. Újdonság, hogy lehetőségünk van felmászni a felső útra, így kikerülhetjük azokat az akadályokat, amiket egyébként nem tudunk átugorni. Javasolt gyorsan haladni megállás nélkül, már csak azért is, mert az idő rendkívül szoros! Minden szinten (szinte minden), kétszer lesz olyan élményben részünk, hogy addig nem tudunk továbbhaladni, amíg az egyszerre ránk támadó ellenfeleinket le nem győzzük. Külön élmény, hogy egyszerre két oldalról támadnak ránk! Egy tipp: ha a legugolva ütést alkalmazzuk folyamatosan, az egyik oldalról ránk támadó ellenfeleket le tudjuk győzni, ahogy közelednek, eközben a másik oldalról támadó ellenfelek lefogyasztják az energiánkat minimumra, de nem halunk meg! Ha az egyik oldalról elfogytak a támadok, gyorsan forduljunk meg, és a másik oldalról támadókat is legyőzhetjük ezzel a taktikával.
Ellenfeleink ártalmatlanná tételéhez több ütés / rúgás is szükséges (a találatot hangjelzés kíséri). Az irányítás a következőképpen történik:

  • jobbra/balra + fel + tűz - ugrás jobbra, balra
  • le + tűz - legugolás
  • jobbra/balra + le + tűz - legugolva ütés (javasolt ezt használni)
  • jobbra/balra + tűz - rúgás

A szint végén leszáll értünk egy időgép, amivel átjuthatunk a következő korba, jelen esetben az ókori Egyiptomba. Itt múmiákkal fog meggyűlni a bajunk (de alaposan...). Nem tudom honnan szereztek ennyi múmiát... Figyeljünk a maszkos emberre, aki a kezében tartott bottal szép nagyokat tud ránksózni. A kis "zsebmúmiát" (biztosan az előző szinten "semlegesített" kis bunkós emberkéket csomagolták be...) csak viccként tudom értelmezni (bár amikor felugorva fejbe rúg az már kevésbé vicces). Hogy a fejünk fölé is kelljen figyelni, arról ezen a szinten savas cseppek gondoskodnak.
A harmadik szinten a sötét középkorba jutottunk. Jövőnk is elég sötétül fest, mivel páncélos lovagok indulnak ellenünk, ráadásul karddal! Ezen a szinten a vicc a guruló lovon közlekedő lovag, (elég komolyan néz ki! Sajnos nagyon gyors.), bár a mini-bohóc is elég megrázó, ne is beszéljünk az idétlen kialakítású madárról aki felülről ejt ránk tojásokat.
A negyedik szint a jövőben játszódik, ennek megfelelően robotokkal, és meglepő formájú élőlényekkel kell hadakoznunk. Mindenki figyeljen a fotonágyúval (vagy mivel...) közeledő robotra, aki meglepő hatásfokkal tudja csökkenteni energiánkat. Sajnálatos módon ellenfeleink elég szívosak. A levegőből ezúttal egy repülő csészealj szórja ránk az áldást, általában pont oda, ahol állunk. Ezen a szinten különösen kell sietni, met az időnk az eddigieknél is sokkal szorosabb! Ne álljunk meg sehol!
A program annyira debill, hogy már szinte jó, kár, hogy Renegade 3 a címe...

A játék nagyon nehéz, ezért érdemes rajta egy kicsit könnyíteni:
Örökélet: POKE 38500,0
Örökidő: POKE 39095,0
Végtelen energia: POKE 38459,0
A POKE-okat akkor vigyök be, amikor már a menüben vagyunk!

Végezetül íme egy térkép az első szinthez:

Térkép