Rebelstar II. 1988 - SilverBird Software Ltd. stratégia | Spectrum (48k) Enterprise |
Az első részből megismert "Search & destroy" brigád ezúttal a közeli Thray 6 nevű bolygóra látogat el. A Thray 6-ot az Alien filmekből megismert idegenek fertőzték meg. Mivel közismert, hogy ezek a lények milyen gyorsan szaporodnak, és milyen veszedelmesek, még idejekorán kell kiirtani a kolóniát, mert a késlekedés a bolygó elvesztését eredményezheti. Küldetésünk azonban nemcsak az idegenek megsemmisítése! "Természetesen" nem pusztíthatunk ki egy ilyen fajt, aminek katonai alkalmazása "korlátlan lehetőségekkel kecsegtet". Ezért az idegen királynő által lerakott tojásokat is meg kell szerezni.
A Thray 6 bolygó bőséges élővilággal rendelkezik, az idegenek tehát tovább színesítik az "őshonos" élővilágot, melyek szintén nem tartoznak a barátságos lények közé. Maga a program nem változott az első részhez képest, csak a grafikát cserélték ki, és a küldetés más, így az ott elmondottak érvényesek a második részre is. Itt csak az eltéréseket fogom megemlíteni.
Csapatunk fegyverzete némileg változott, az első részhez képest. Tekintsük át a kommandósok fegyverzetét:
Az idegenek "csapata" egy kicsit vegyes képet nyújt:
Az idegen harcosok tehát fegyvert is tudnak használni. Az ő fegyverarzenáljuk egy fokkal szerényebb:
A játéknak -hasonlóan az első részhez- két változata van. Az egy játékos változatban az embereket irányítjuk (a gép meg jól elver minket...) Két játékos módban -értelemszerűen- ketten játszhatunk egymás ellen. Tekintve, hogy a második részben a döntő küzdelem a szabadban játszódik, más taktikát kell alkalmazni, mint ami az első részben hatásos volt. Vigyáznunk kell az idegen harcosokra, akik messzire is pontosan tudnak lőni. Ebben a részben nem tudunk gyógyítani! Embereinkkel minden apró fedezéket kihasználva kell előretörnünk. Győzelmi feltételek
Az idegenek győzelmi pontjai:
A játék 26 fordulóból áll. A játék legkésőbb ekkor kerül kiértékelésre. Az embereknek tehát ez alatt az idő alatt kell a lehető legtöbb tojással eljutni az űrhajójukhoz. Mint látható, az "őshonos vadállatok" elpusztításáért nem jár pont! Egy "biztonsági" megoldást is meg lehet próbálni: a lehető legnagyobb veszteséget okozva az idegeneknek, próbáljunk meg egyenesen eljutni az űrhajóhoz, majd ott "kitartani". Mindezt természetesen igen "ember-hatékony" módon... Zozosoft az Enterprise verzión végrehajtotta ugyanazokat a változtatásokat, mint az első részen: A játékosok számát betöltés közben választhatjuk, valamint tetszőleges funkciógomb megnyomásával játékállást menthetünk (a mentés a kör végén történik meg). |
|