Rally Simulator

1989 - Zeppelin Games Ltd

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Neve alapján "vérpezsdítő autóversenynek" gondolnánk a Zeppelin Games játékát, azonban a játék elindítása után re kell jönnünk: egy klasszikus "ügyességi" programról van szó, melyben felülnézetből láthatjuk a versenyt. Ez persze nem feltétlenül ad okot a csalódásra: a program kivitelezése teljesen átlagos, néhány jó és kevésbé jól sikerült újítással fűszerezve.

Az egyre nehezedő versenyeken 4 ellenfelünkkel szemben kell bizonyítanunk tudásunkat. A küzdelem azonban nem egy világbajnoki trófeáért, hanem "mindössze" a lehető legtöbb pontszám összegyűjtéséért zajlik. Célunk a lehető legtovább versenyben maradnunk, így összegyűjtve a legtöbb pontot. A versenypályák nem a megszokott körpályák, sok helyen láthatunk kereszteződést, ráadásul a pályák hatalmasak! (Csalás kizárva! Nem tudjuk a pályát szabálytalanul lerövidíteni!) Az úton nyilak jelzik, merre kell haladnunk, azonban már a második pályán is "könnyűszerrel" eltévedhetünk. A navigálásban valamelyest segít a "műszerfalon" középen látható térkép. Ebben a játékkategóriában szokatlan, hogy autónk sérül, ráadásul üzemanyagunk is fogyatkozik! A pálya szélének ütközve a sérülésjelző (DAMAGE) jelzi autónk amortizációját. Az üzemanyagszintet (FUEL) is javasolt folyamatosan figyelemmel kísérni, mivel egy tank üzemanyag garantáltan nem elég a 3 körös verseny teljesítésére! Természetesen verseny közben autónk javítására és a tankolásra is lehetőségünk nyílik. A javításhoz REPAIR feliratú mezőn, a tankoláshoz FUEL feliratú mezőn kell áthaladnunk. Ilyen mezőkkel általában a pályáról letérve bokszutcákban találkozhatunk, de pl. a második pályán a célnál áthaladhatunk egy FUEL mezőn.
Jobb oldalon alul a rendelkezésre álló időnket, a pontszámunkat láthatjuk. Minden kör végén -helyezésünktől függően- kapunk pontot. Legalul látható négy mezőben (RIVALS) láthatjuk, hogy ellenfeleink hányadik körüket teljesítik. A legtöbb bosszúságot ellenfeleink fogják okozni, akik szó nélkül keresztülcsörtetnek rajtunk, de megelőzni igen nehéz őket, mert általában az út közepén haladnak. "Persze" ha ütközünk velük, mindig hátrafele pattanunk le róluk... (Ha másik autóval ütközünk, akkor viszont nem sérül az autónk!) Elég bosszantó tud lenni, hogy időnként a pálya szélének ütközve pattogunk össze-vissza, miközben a sérülésjelző drasztikusan emelkedik...
Kiesünk a versenyből (GAME OVER), ha:

  • elfogy az üzemanyagunk,
  • tönkremegy a kocsink (a sérülésjelző eléri a maximumot),
  • egy kört utolsóként fejezünk be.

Irányítás:
A játékot billentyűzettel, vagy Sinclair, Kempston botkormánnyal játszható. A billentyűzetet tetszés szerint beállíthatjuk. Az ENTERPRISE tulajdonosok a Kempston botkormányt választva Ext1 külső botkormánnyal, vagy billentyűzettel játszhatnak. Sajnos az Enterprise átirat a "néma" programok közé tartozik.