Quest for Elements

2019 - Gooseberry Code

akció, mászkálós

Spectrum (48k / 128k)

Űrhajósunknak kivételesen nem az emberiséget / Naprendszert / Tejútrendszert / stb. kell megmenteni, hiszen ő csak egy geológus, aki most szállt le egy meg nem nevezett égitesten. Mindössze e térség felfedezése a dolgunk, ami annyiból áll, hogy űrhajónktól el kell jutni egy bizonyos helyre. Az utolsó képernyőn, a villogó "cél jelzést" elérve vége a játéknak. Valószínűbb azonban, hogy ez hamarabb is bekövetkezik, lévén, hogy a bolygó korántsem olyan veszélytelen, mint ahogy az első képernyő idilli tájképe alapján gondolnánk. Utunk során több, sárga, csillogó dolgot is találunk, ami bizonyosan értékes, hisz ha magunkhoz vesszük, azért pontot kapunk.
A játék egy programozási versenyre készült, kidolgozottságában nem tűnik egészen átgondoltnak. Első ránézésre nem teljesen egyértelmű, mi veszélyes és mi nem, bár lehet (az is elképzelhető, hogy direkt ez volt a készítő célja, hisz egy ismeretlen bolygót fedezünk fel...) A függőlegesen mozgó buborékok, a vízszintesen mozgó lángnyelvek ártalmasak. A gyanús folyadékkal teli tavakba szintén nem javasolt beleesni és a nagyobb magasságokból való lezuhanás is kerülendő. Az egyhelyben bugyborékoló, fortyogó, gőzölgő gázkitörésektől viszont megvéd az űrruhánk.
A pontozásnak sok értelme nincs a játékban, mivel ha visszamegyünk egy korábbi képernyőre, a sárga tárgyak újra megjelennek, így a legtöbb pontot azzal szerezhetünk, ha ide-oda mászkálunk két képernyő között. Az előbbi negatívumokért azonban kárpótol a hangulatos grafika, és a jól eltalált nehézségi szint: se nem túl nehéz, se nem túl könnyű. Hangok csak 128K-s módban vannak.

A játékot csak billentyűzettel irányíthatjuk: 'O' - balra, 'P' - jobbra, SPACE - ugrás. A címképernyő említi a 'Q' és 'A' billentyűket is, de nincs funkciójuk.

Térkép