The Pyramid 1983 - Fantasy Software ügyességi |
Spectrum (48k) Enterprise |
Ziggy, a földön kívüli űrhajós a Zarg bolygón, egy piramisban keresi az élet végső kérdését megoldó bűvös számsorozatot. A számsorozatot, amelyet ezidág a legnagyobb teljesítményű szuperszámítógép sem tudott kiszámítani, de most, sokévi kutatómunkával és egy - az űrmúzeumból kölcsönkért - Spectrum számítógép segítségével Ziggy rájött, hogy éppen itt, ebben a piramisban találja meg a végső választ...
A piramis 120 kamrát tartalmaz 15 szinten. Minden kamrában két lejárat van az alatta lévő két kamra valamelyikébe. Ahhoz, hogy Ziggy az egy emelettel lejjebb lévő kamrák valamelyikébe jusson, meg kell küzdenie az ott lakó idegenekkel. A legkülönbözőbb lények, démonok, droidok, rovarok és szörnyek, és még szokatlanabb lények, földönkívüli csipeszek, galaktikus eprek, kozmikus karmok, mutáns szemek, és egy egész sereg leírhatatlan (összesen 60-féle) entitás keresztezi utadat. Ha Ziggy elpusztította a megfelelő számú idegent, egy elektromos kristály lesz a jutalma, amely semlegesíti a két kijáratot védő erőteret. A cél a piramis alsó szintjén a központi kamra számának kiderítése. Ezt a szint többi szobájában kapott vagy kiszámolt számok segítségével fejtheted meg.
|
Ziggy egy védőpajzzsal felszerelt, burok szerű kapszulában repked, és rendelkezésére áll egy rendkívül hatékony fázis-plazmikus lézer - persze végtelen energiával - az idegenek atomokra bontásához. Az idegenek érintése halálos lenne, de a pajzs megvéd tőlük. A pajzs az energiájával elporlasztja az idegeneket, akikkel balszerencsésen összeütközik főhősünk. Sajnos minden ilyen baleset a pajzs energiatartalékát fogyasztja, ha elfogy, azt egy életünk bánja. (A pajzs pillanatnyi energiaszintje a 'P' jelzés után látható.) Szerencsére, a pajzs energiája minden alkalommal, amikor a következő kamrába lépünk, teljesen feltöltődik. Mivel mindig csak lefelé haladhatunk a kamrák között, összesen 15 szinten kell keresztüljutnunk. Ez egyben nehézségi szintet is jelent, mert lejjebb haladva az idegenek egyre erősebbek, ami abban nyilvánul meg, hogy ütközéskor több energiát fogyaszt a pajzsunk.
Ha megvan a kristály, a kapszula színe világoskékre változik, azonban a kristály sebezhető marad és megsemmisül, ha ilyenkor egy idegennel ütközik Ziggy. A kijáratokat őrző erőterek is különböző energiaállapotban lehetnek: a legmagasabb a sárga, aztán a világoskék, zöld és a legalacsonyabb, a lila. Beleejtve egy kristályt az erőtérbe, az csökkenteni fogja az erőtér energiaszintjét egy szinttel, a legalacsonyabb (lila) szint után pedig semlegesíti azt, lehetővé téve, az átjutást. A kristály kibocsátása automatikusan megtörténik, amikor Ziggy kapszulája áthalad valamelyik kijárat felett, de a kristály újra felvehető vészhelyzet esetén, mielőtt elérné az erőteret. (Ugyanis a kristály ilyenkor is sebezhető!) Természetesen, ha a kijáratot védő erőtér még nem semmisült, csak gyengébb lett, vagy a kristály megsemmisül, mielőtt az erőtérre ejthettük volna, a megfelelő számú idegen elpusztítása után újabb kristály fog érkezni. Irányítás: Végtelen energia: POKE 44685,0 |