Pyramania

1984 - 16/48 Tape Magazine / Bug-Byte Software Ltd

ügyességi, mászkálós

Spectrum (48k)

Fred asztronauta egy idegen bolygóra érkezvén egy piramis felderítésére készül. (Úgy látszik, nem csak a Föld bolygón volt egy időben "divat" a piramisépítés...) Alighogy belép azonban a bejáraton, az beomlik mögötte, elzárva a kiutat. Szerencsére egy, a falon olvasható felirat tájékoztatást ad a felderítőknek (vajon milyen nyelven???), mi a teendő ilyen esetben: A piramis termeiben össze kell gyűjtenünk az összes (24 db), kincset. Ha ez sikerült vissza kell vinnünk őket egy múmiához, aki hálából kinyitja a bejáratot, ide kell visszasietnünk. A piramisban nem csak a villogó kincseket találhatjuk, hanem piros kelyheket is, melyeket felvéve egy életet kapunk a feladat teljesítésére.
A játék elején a piramis bejáratánál vagyunk. A játékképernyő alatt egy kis térképen láthatjuk, a piramis melyik szobájában tartózkodunk éppen. A közlekedést mérgező növények, karók és különböző, futurisztikus izgő-mozgó ketyerék akadályozzák, amikkel kerülnünk kell az összeütközést. További nehezítés, hogy egy teremben nem tartózkodhatunk hosszabb ideig: a térképen az aktuális pozíciónkat jelző villogó jelen mérhetjük le, mennyi ideig lehetünk még a szobában. Ha elfogy az időnk, elvész egy életünk, viszont minden képernyőváltásnál elölről indul az időnk. ha leesünk tehát valahonnan, vagy nem sikerült a tervünk, menjünk inkább ki, és jöjjünk vissza! A játékképernyőn szereplő órának nincs jelentősége a játékban, és nem is a valós eltelt időt méri.
Az útvonalat érdemes jól átgondolni, mert számos helyen több képernyőt kell kerülni, hogy megszerezzünk egy kincset, és az emellett gátló tényezők is igen nehézzé teszik a közlekedést. A múmiához pedig csak a fél világ megkerülésével jutunk el. Ha úgy megyünk a múmiához, hogy nincs elég kincsünk, egy emelettel lejjebb kerülünk, és folytatódik a játék. A piramis legalsó szintjén találunk egy liftet is (a térképen világoskék sáv), mely csak akkor működik, ha felvettünk legalább egy kincset, azóta, amióta legutoljára használtuk. Ilyenkor csak bele kell állnunk, és egy emelettel feljebb szállít. A legalsó emeletről, csak a lift segítségével juthatunk fel!
A játék sajnos irreálisan nehéz, a készítő minden lehetőséget megragadott, hogy kiszúrjon a játékossal. Ezt túlzásba is vitte, csak a legerősebb idegzetű Jet Set Willy rajongóknak javaslom a játékot...A program mentségére elmondhatjuk, hogy kazettamellékletként juthattak hozzá az angliai Spectrum tulajdonosok.

Főhősünket csak billentyűzettel irányíthatjuk, amit az 'R' megnyomása után definiálhatunk. Mindössze három billentyűre lesz szükségünk: jobbra, balra, ugrás. Vigyázzunk, a 'P' billentyűre nem definiáljunk semmit, mert az a játék szüneteltetésére szolgál! (Erre nem figyelmeztet a gép.) 'A CAPS SHIFT+1' megnyomásával megszakíthatjuk a játékot.

Örökélet: POKE 30349,0
Nem bántanak az ellenségek: POKE 30254,58; POKE 30266,58; POKE 30278,58
Nem bántanak a karók, mérgező növények: POKE 29353,24; POKE 29354,1

Térkép