Psycho Pigs U.X.B. 1988 - US Gold Ltd. ügyességi | Spectrum (128k) |
Vérfagyasztó látvány lehet, amikor felbőszült malacok bombákkal dobálják egymást, de most ebben lesz részünk... Az alaptörténet lehetne, az "agresszív kismalac" által szervezett szolid, barátait összejövetel. A buli hevében azonban bombák kerültek elő. A Bomber Man ihlette játék pénzbedobós játékként kezdte pályafutását Japánban Butasan címen 1987-ben. Az agresszív kismalacok azonban egy évvel később az US Gold-nak köszönhetően meghódították a 8 bites számítógépek képernyőit is.
Természetesen amelyik kismalac a robbanás pillanatában annak közelében tartózkodik, kiesik a játékból illetve a játékos elveszíti egy életét. A robbanás helyén kráter marad, de ez nem zavarja a közlekedést, rövid időn belül eltűnik. Áldozataink viszont extrákat hagyhatnak maguk után, melyeket felvéve pontszámunkat gyarapíthatjuk, jutalom életet szerezhetünk, felgyorsulunk tőlük (akár két fokozatban is) vagy nagyobbat tudunk dobni, védőruhát ölthetünk magunkra, ami egy robbanástól megvéd, vagy 10 másodpercre lebéníthatjuk ellenfeleinket. Attól nem kell tartanunk, hogy elfogynak a bombák, mert "újratermelődnek", a feladat teljesítésére viszont korlátozott idő áll rendelkezésünkre! Bár a játéktér szélét nem jelzi semmi (csak a fekete keret), de akár mandinerből is elhajíthatjuk a bombát, visszapattan a falról. Csak arra vigyázzunk, ne pont szemből hajítsuk a falra... Örvendetes tény, hogy a többi malac egymást is vadul aprítja, így akár túlélésre is játszhatunk. Ebben jelent nagy segítséget a lehasalás. Ez talán túlontúl nagy előny is: lehajolhatunk a felénk hajított bombák elől, és a mellettünk felrobbanó bomba sem árt nekünk, amíg hasalunk. Aranyos játék lenne ez, a kivitelezés is jó, mégis van egy nagy hátránya: a monokróm grafikának köszönhetően elég nehéz megkülönböztetni a szereplőket, a start utáni tömegjelenetekben azt sem tudjuk, melyik malacot irányítjuk... A menüben a két játékos irányítását külön-külön állíthatjuk be. Választhatunk billentyűzetet, KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR illesztőket, a billentyűzetet definiálhatjuk. A billentyűzetet akkor is érdemes definiálni, ha botkormánnyal játszunk, mert a lehasalás funkció csak billentyűről eszközölhető (alapértelmezés szerint a KEMPSTON illesztőhöz az 'L' billentyű tartozik). | |