Professional Ski Simulator

1987 - Code Masters Ltd.

sport

Spectrum (48k)

Enterprise

A Code Master ...Prix Simulator sorozatának egyik "különleges darabja". No nem pozitív értelemben! Ezúttal síléceken fogunk versenyezni! Az ismertető szerint a 7 különböző sípályát az osztrák síélmények ihlették, ehhez képest a grafika még a sorozat többi részében megszokottnál gyengébb: a táj kék színben pompázó monokróm. Az ok is sejthető: a pálya ezúttal nem egyetlen képernyőnyi terület - körbe-körbe nem lehet síelni - hanem ahogy haladunk lefelé a pályán, követi a kamera a játékosokat, lefelé scroll-ozva. No de két játékos van, akkor melyiket követi, ha valamelyik elakad valamiben és nagyon leszakad? Az élen haladó játékost! A második helyezett, meg esetleg "kimarad" a képből... És mi ilyenkor a teendő? Az ismertető tanácsa szerint jobb oldali mini-térképen kövessük emberkénket (ami erre tökéletesen alkalmatlan), vagy lépjünk ki a játékból.
Az ismertető "valósághű szimulátor" állítása már a maga korában is komolytalan volt. Az aprócska versenyzők foroghatnak jobbra-balra (akár állva is) és a tűz megnyomásával hajthatják magukat előre vízszintes terepen. Nagy sebességgel, lejtőn lefele viszont ne kanyarodjunk, és ne próbáljuk magunkat bottal hajtani, mert elesünk. Ha viszont nyomba tartjuk a tűz gombot, leguggolva gyorsabban siklunk. A zászlókkal jelzett kapukon (pályánként hat kapu) át kell haladnunk. Bár a pálya kialakítása folytán pár kaput ki lehet hagyni, csalni nem lehet: ha kihagyunk kaput, célba éréskor kizárnak a versenyből. A versenyzők foroghatnak jobbra-balra (akár állva is) és a tűz megnyomásával hajthatják magukat előre vízszintes terepen. Nagy sebességgel, lejtőn lefele viszont ne kanyarodjunk és ne próbáljuk magunkat bottal hajtani, mert elesünk. A másik versenyzővel nem lehet ütközni, átmehetünk rajta. A két versenyzőt csak a felettük lévő számból lehet megkülönböztetni, de ha túl közel vannak egymáshoz, abból se. Az esés egyébként nem nagy tragédia, egy pillanat és talpra állunk, sőt a futamot sem kell megnyerni, elég ha a szintidőn (lásd bal felső sarok) belül célba érünk, és továbbjutunk a következő pályára. A pályán elég lehetetlen akadályok és szűk átjárók is vannak, összességében pedig többet kell nyomogatni a tűz-gombot, mint amennyit siklunk.
Pletykák szerint egy Jeti kószál a pályákon...

Irányítás:
Menü nincs, pontszámtáblát látunk. Az alábbi billentyűk megnyomásával tudunk funkciót választani:

  • R - irányítás beállítása,
  • I - ismertető elolvasása (kilépés: SPACE),
  • N - Játékosok neveinek módosítása (a játék indulásakor is megkérdezi),
  • 1 -2 - játékindítása 1. játékos / 2. játékos módban.

Választható irányítási módok:
KEMPSTON, CORSOR, SINCLAIR INTERFACE II (1. játékos - 1. port, 2. játékos - 2. port) botkormány illesztők,
Billentyűzet (1. játékos: A - balra, S - jobbra, C - tűz; 2. játékos: N - balra, M - jobbra, ENTER - tűz).
Q - kilépés a játékból.

Térkép