The Prize

1984 - Arcade Software

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

 

Egy űrhajót irányítva kell kimenekülnünk egy labirintusból, melyben gyilkos droidokkal vagyunk összezárva, megannyi csapda kíséretében. A menekülés csak úgy lehetséges, ha összeszedünk 5 kódot számsorrrendben! Az 1-4. kódokat egy szám azonosítja, az utolsó, ötödik kódon egy kereszt látható. A jobb alsó sarokban látható, hányadik kód a következő, melyet meg kell szereznünk (CODE NO.) A játék három szintet tartalmaz, az összes labirintus azonos méretű, de a robotok egyre pontosabban és lelkesebben lövöldöznek.
Mindhárom labirintusban találunk egy energiatöltő állomást (ENERGY BASE), melybe beleállva némi villogás után rövid időre sebezhetetlenné válunk. Hogy ennek hatása mennyi ideig tart (jobb alsó sarokban TIME kijelző), attól függ, hogy eddig hány kódot szedtünk össze. Célszerű tehát a 4-5. kód megszerzésére tartalékolni ezt a lehetőséget! Minden szinten találhatunk egy tartály-szerűséget is, mely egy jutalom életet ad nekünk. A kódokkal ellentétben ennek a helye nem állandó, véletlenszerűen helyezi el a gép.
A droidokat egy lövéssel megsemmisíthetjük, vagy - vélhetően programhiba miatt - nekiütküzéssel is célt érünk. Sajnos, ha egy képernyőn megsemmisítjük a robotokat, majd visszatérünk, újra "benépesül a játéktér". Egyedülálló módon azonban akárhányszor visszatérünk egy képernyőre, mindig más formációban jelennek meg a robotok! Ezt kihasználhatjuk: ha túl nehéz lenne átjutni közöttük, menjünk ki és újra vissza.
A program nagy hibája, hogy ha egy mozgó csapdával ütközünk, a program azonnal kirakja űrhajónkat ugyanoda, így jó eséllyel egyetlen csapdán elfogy az összes életünk.

Bár a játék tökéletesen megfelel az 1984-es elvárásoknak, a kivitelezésről aligha maradt felejthetetlen, sokkal inkább amiatt, mert az Arcade Software 5000 £ pénzjutalmat (!) ajánlott fel annak, aki elsőként teljesíti a játékot, és lefényképezi a címsorban látható képen szereplő kódot. A program 1984 októberében jelent meg, a képet január elseje előtt kellett beküldeni, így a játékosoknak 2 hónap állt rendelkezésére, hogy teljesítsék a játékot (és / vagy megtalálják az örökélet POKE-ot...) A játék 5.50 Fontos vételárához képest igen méltányos ez a díj!
Nem kizárt, hogy a díj finanszírozásába a Kempston Micro Electronics is beszállt, ugyanis a játék csak KEMPSTON Interface-el irányítható! (A játékot a SPACE vagy az ENTER megnyomásával indíthatjuk.)

A játék teljesítését jelentősen megkönnyíti egy jó térkép:

Térkép: 1. szint, 2. szint, 3. szint

Örökélet: POKE 43102,0