Potty Painter 1983 - Rabbit Software Ltd. ügyességi |
Spectrum (48k) |
Minden painter (azaz kifestő) játék őse a Konami által fejlesztett, és a Stern által 1981-ben kiadott Amidar arcade játék. A játékmenet hasonló a Pac-Man-hez: feladatunk, hogy egy háló vonalait bejárjuk (befessük). Ha egy-egy téglalap mind a négy oldalát befestettük, a lapocska színe megváltozik, és a benne lévő számnak megfelelő pontszámmal gazdagodunk. A játék megjelenésekor még nem volt egyértelmű, hogy "kifestő" játéknak fogjuk hívni a továbbiakban, ugyanis itt a páratlan szinteken egy gorillát irányítva kellett a vonalakon elrendezett kókuszdiókat gyűjteni és csak a páros szinteken kerül elő a festőhenger. A játék mérsékelt siker lett, valószínűleg azért, mert nagyon nehéz volt. Mégis készült egy-egy port Atari 2600-ra, és a sikertelensége miatt Európában ismeretlen maradt Casio PV-1000 konzolra. A 8 bites gépek megjelenése lehelt új életet a játékba, hiszen lebutított grafikával bármelyik platformra könnyen lehetett készíteni klónt belőle. Ezt követően kezdődik elölről az egész, de eggyel több üldözővel! Maximum 7 ellenséget tud mozgatni a program. Valamennyi ellenfél olyan gyorsan mozog mint mi, tehát nem érhetnek utol, viszont sarokba szoríthatnak, főleg, ha már sok van belőlük. A sikeres játék titka természetesen az ellenségek mozgásának kiismerése. Minden "normál" ellenfél ugyanúgy mozog, ahogy az arcade játékban is: Függőlegesen lefelé indulnak, de minden kereszteződésnél jobbra vagy balra fordulva egy függőleges "sávval" arrébb mennek. Ha elérik a képernyő alját egy vízszintes forduló után, felfelé indulnak ugyanezen elv alapján, a képernyő tetejéig. Az ellenségek mozgása így megjósolható és elkerülhető, a rácson nincsenek biztonságos pontok. Pláne a lila bennszülött miatt, aki a külső íven tesz kb. másfél kört, majd követő üzemmódba kapcsol. Irányítás: |
|