|
Popeye, a matróz 1929 januárjában bukkant fel először, egy - több napilapban is megjelenő - képregényben. Popeye az öregedő, kopaszodó tengerész szinte emberfeletti erővel rendelkezik, amit a rendszeres spenótfogyasztásnak köszönhet. Elzie Crisler Segar figurája annyira népszerűnek bizonyult, hogy később többször is visszatért bajt keverni az Oyl család napi történeteibe, és végzetesen beleszeretett Olive-ba. Popeye népszerűségéhez nagyban hozzájárult az is, hogy 1933-ban Dave Fleischer a Paramount stúdió megbízásából elkészítette az első Popeye-rajzfilmet, a Popeye, a tengerészt. Popeye állandó ellenfele egy hamburgerzabáló, szakállas melák, Brutus (Blutó néven is ismert), akinek életcélja mindössze Popeye kedvesének megkaparintásában, és a spenótevő laposra verésében merül ki. Nincs ez másképp az Alternative Software játékában sem.
Bár 1985-ben a DK'Tronics már kiadott egy igazán nagyszerű játékot Popeye kalandjaiból, az Alternative Software 1991-ben is szükségét érezte egy hasonló próbálkozásnak. Az előd azonban igen magasra állította a lécet, így az olcsó programjairól ismert Alternative Software termékét némi fentartással fogadta a korabeli szaksajtó is és talán nem is véletlenül... Az ötlet nem rossz, csak a kivitelezés és a hangulat nem éri el egészen az 1991-ben elvárt színvonalat.
A játék előzménye tehát, hogy Brutus - szokás szerint - ismét elrabolja főhősünk szerelmét. Brutus szemmel láthatóan eléggé fafejű, mert négyszer egymás után is próbálkozik, azaz négy nehézségi szintet kell teljesítenünk (építkezés, spenótkonzerv-gyár, dzsungel, hajógyár). A feladat természetesen mind a négy esetben ugyanaz, csak persze egyre nehezebb körülmények között kell ténykednünk. A feladat kézenfekvő: Brutust el kell agyabulálni, Olive-ot pedig kiszabadítani.
Brutus minden esetben az adott épület legmagasabb pontjára mászik fel és itt tartva fogva Olive-ot. Ide kell tehát felmásznunk létrákon, ereszcsatornába, vagy épp hajóárbocba kapaszkodva. A gátló tényezők szerepét pattogó rugók, forrasztólámpák, lángnyelvek, guruló hordók, zuhanó üllők, mögöttünk leomló platók, lezuhanó kókuszok képviselik. Az akadályok között különleges szerepet töltenek be a bombák. Miközben mászunk felfelé, az éppen meggyulladó bombákat hatástalanítanunk kell, különben hamarosan felrobbannak! Elmenekülni nem érdemes, mert hiába mászunk tovább felfelé, a robbanás nem csak egy képernyőnyi területre hat! Szerencsére főhősünket kemény fából faragták: a minket ért sérülések - ideértve egy bomba felrobbanását is - hatására főhősünk ugyan rövid időre kifekszik, de némi energiaveszteség árán hamarosan felpattan. (Az életeinket jelző szívek közül az aktuális mérete csökken). Leeshetünk viszont bármilyen magasból, persze nyilván nem ez a játék célja.
Brutusnak segítője is akadt: ahhoz, hogy eljussunk Olive-hoz, Brutus mellett egy az utunkat álló banditát is meg kell vernünk. A bunyó nincs túlbonyolítva: iránybillentyű+tűz gomb nyomogatásával sorozhatjuk meg az előttünk tornyosuló delikvenst. (A pontszámunk gyarapodásából láthatjuk, hogy jó helyre boxolunk.) Brutus feltűnően sokáig bírja az ütéseket, ráadásul a harmadik, negyedik szinten már a verekedést kombinálnunk kell a bombák folyamatos hatástalanításával. A küzdelem meglehetősen egyenlőtlen, mivel Brutus egy bunkót lóbál a feje fölött! Egyetlen suhintásától kifeküdnénk, de szerencsére kapunk segítséget is!
A segítség természetesen spenótos konzervek formájában érkezik. Ezeket megszerezve erőnk megnövekszik (a játékképernyő alatt, középen, bicepszünk átmérőjéből is láthatjuk a változást). Amíg tart a spenót hatása, addig nem árthatnak nekünk a pofonok és bunkócsapások! Szerencsére Brutus mellett rendszeres időközönként repkednek spenótos konzervek...
A már említett két ellenfelünkkel kívül más szereplőkkel is találkozhatunk:
-
Wimpy: falánk barátunk elvesztette az elemózsiáját, mind a 6 darab hamburgert. Ha összegyűjtjük ezeket az első szinten (darabját 100 pontért), és visszaadjuk Wimpy-nek, további jutalompontokkal fejezi ki háláját. Ez a feladat nem csak opcionális, hisz ha nincsenek meg a hamburgerek, nem is enged minket Wimpy továbbhaladni!
-
Swee' Pea: a kisbaba mindig a leghajmeresztőbb helyeken mászkál, de ha elkapjuk felültetjük és onnantól kezdve a "fenekén marad".
- Eugene: ha találkozunk vele, annyira megörül nekünk, hogy jutalompontot kapunk tőle.
Akiknek sikerül gyorsabban teljesíteni a feladatot, több jutalompontban részesül (a BONUS kijelző folyamatosan számol visszafelé).
Irányítás: a játékot irányíthatjuk billentyűzettel (O, P, Q, A, SPACE) vagy SINCLAIR, KEMPSTON botkormány illesztővel. A betöltés után a stáblistánál a kívánt eszközön kell megnyomni a tűzgombot. Az irányítást ezután már nem tudjuk megváltoztatni. A betöltés ezután még folytatódik, a játékot az ENTER megnyomásával indíthatjuk. Az Enterprise változat memória snapshot-ból készült, itt nincs lehetőség az irányítás kiválasztására, csak billentyűzetet használhatunk.
Örökélet: POKE 46804,0 Térkép
|