Planet 10

1989 - Mastertronic Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Pár hónapja a tudósok felfedezték a Naprendszer 10. bolygóját. Eddig öt felderítő szondát küldtek a bolygóhoz, de mind az öt, a bolygó körüli pályára állás után megsemmisült. A szondák egyetlen - de annál jelentősebb eredménye -, hogy a bolygó egy idegen civilizáció által épített mesterséges égitest! Sajnos a bolygóközi szomszédainkról az is kiderül, hogy meglehetősen ellenségesek, veszélyt jelentenek az egész emberiségre. Bár a bolygó kicsi, 12 katonai bázis található rajta, amiről csapást mérhetnek a Földre.
Mi kaptuk a veszélyes feladatot, hogy beszivárogjunk a bázisokra, és harcképtelenné tegyük az idegenek harci-rendszerét. Minden bázis kész labirintus, melyet automata őrdroidok védenek. Hogy feladatunk sikerüljön, össze kell szedni a bázis valamennyi energia-celláját, majd a központi számítógép lekapcsolása után átteleportáljunk a következő bázisra. A 12. bázis vezérlőtermében pedig a műbolygót tervező "főgonosszal" kell megküzdenünk.
Ezt a vérfagyasztó történetet olvashatjuk a program betöltése után (melyet a SPACE megnyomásával kicsit felgyorsíthatunk). Némileg meglepő történet egy Pac-Man klónnak! Bár Pac-Man játékokkal Dunát lehet rekeszteni, a Mastertronic játéka igen ötletes újítást tartalmaz: a labirintus saját szemszögünkből látjuk! A kivitelezés nagyon jó, a játék izgalmas, látványos, érdemes kipróbálni!

A játékképernyő alatt jobb oldalon egy kis térkép segíti a navigálást, azonban ezen csak a saját pozíciónk, és a földön heverő energia-cellákat láthatjuk, az őrdroidokat nem. A közelünkbe kerülő droidokat csak a térképtől balra látható "radarképernyőn" láthatjuk! Így nehezbb a játék, de "cserébe" egy másik újítás segít minket: gyorsítani is tudunk, így egérutat nyerhetünk a minket üldöző "szörnyek" elől! Sajnos nem száguldozhatunk kedvünkre, csak addig élhetünk a nagyobb sebességgel járó előnyöket amíg tart az "üzemanyagunk" (ezt a bal alsó sarokban látható HIGH SP feliratú sáv jelzi.) A bázis négy sarkában látható gömb hatása talán mindenki számára egyértelmű: a droidok ellen hatásos, rövid ideig le tudjuk gázolni őket. Ugyancsak a labirintusban "kóvályog" egy kocka melyet felvéve vagy jutalom pontot kapunk, üzemanyagunkat tölthetjük fel, vagy a droidok ellen véd (hasonlóan a gömbökhöz). Ez a kocka a radaron is látszódik.
Ha sikerül felszedni az összes energia-cellát, üzenetet kapunk, hogy a bázis energia nélkül X másodpercen megsemmisül. Ezalatt az idő alatt kell elérnünk a számítógép termét, mely a bázis központja (a droidok kiindulóhelye). Ilyenkor már nincsenek droidok, az idő pedig bőven elég, hogy elérjük a központot. (Ha valamilyen csoda folytán mégsem érünk oda időben, a bázis felrobban, és vele mi is. Ennek egyetlen következménye egy életünk elvesztése, a játék folytatódik.) Sikeres telesítés után a megmaradt időnk függvényében jutalompontot kapunk.

A játékot irányíthatjuk billentyűzettel (O, P, Q, A), vagy Kempston, Sinclair, Cursor botkormány illesztővel:

  • balra - fordulás balra,
  • jobbra - fordulás jobbra,
  • háta - fordulás hátra,
  • előre - gyorsítás,

H - játék szüneteltetése (folytatás, tetszőleges, más billentyűvel), T - játék megszakítása.

Örökélet: POKE 44840,0