Pipeline 1985 - Viper Software / Taskset Ltd. ügyességi | Spectrum (48k) |
Feladatunk egy vízvezeték rendszer karbantartása, amíg a csövön keresztül áramló víz meg nem tölt egy hordót. A csővezeték állapotát a képernyő jobb oldalán látható létrán érkező emberkék veszélyeztetik, akik vandál módon - a létrán felmászva - felülről nehéz tárgyakat ejtenek le, amik megrongálják a csövet. Mi a csövön közlekedhetünk, legegyszerűbb tehát, ha a megfelelő helyre állva a létrán mászkálókhoz hozzávágunk egy méretes 20-as kulcsot, amitől mindjárt elmegy a kedvük, hogy műhelyünkben rontsák a levegőt. (Szerszámokból szerencsére nincs hiány a műhelyben, kedvünk szerint dobálózhatunk!) Ha mégis bekövetkezik a "tragédia" - feljut valaki a képernyő tetejére, és kilyukasztotta a csövet - ki kell javítanunk a sérülést. Ehhez a segédünket kell munkára bírni: ha odamegyünk hozzá, követni fog minket. Ha ezután odavezetjük a sérüléshez, rövid idő alatt megjavítja. (A munkamorál elég alacsony: javítás után a segéd egy helyben marad, újra oda kell hozzá menni, hogy kövessen.) Segédünk, és saját magunk testi épségét több dolog is veszélyezteti:
Ha mi ütközünk valakivel, akkor elvész egy életünk, és kezdhetjük elölről a produkciót. Ha segédünk ütközik valakivel, leesik ugyan a csőről, de pár másodperc elteltével megjelenik a kiindulási helyén. A rák, vagy a csövön mászkáló bogarak ellen ezért végszükség esetén (pl. ha nem tudunk a rák mögé kerülni), "bevethetjük" segédünket is: nemcsak segédünk, de a rák / bogár is leesik a csőről. A rák egyébként elég lelkes, néhány pillanat múlva ismét elindul a cső valamelyik végről. A menüről érdekes néhány szót ejteni, mert elég "formatervezett", és van néhány érdekes lehetőség:
A játékot az 'S' megnyomásával indíthatjuk, a 'H' megnyomásával szüneteltethetjük, az 'A' megnyomásával visszaléphetünk a menühöz. Örökélet: POKE 31213,183 | |