Ping-Pong

1986 - Konami / Imagine

sport

Forrás:
Enterpress 1994/5.

Spectrum (48k)

Enterprise

Kora gyermekkorom óta kedvelem az asztaliteniszt, mivel az ennél nagyobb labdával való találkozás erősen rontja a látásomat (t. i. focizásnál mindig eltört a szemüvegem). A ping-pong az asztalitenisz egy vállfaja, amit kedvenc gépünk, vagy kevésbé kedvenc ellenfelünk ellen játszhatunk. Asztal csak a gép és a joystick alá szükséges.
"C" lenyomására indul a program, ezután választhatunk, hogy a gép vagy a mellettünk ülő ellen játszunk (one player, two player). Ezután kiválaszthatjuk az irányítást. Joystickkal ill. billentyűzetről küzdhetünk. Én billentyűzetet definiálok, mert így szerintem lényegesen kényelmesebben és gyorsabban játszhatunk!!!
Közlök egy nálam bevált kiosztást, valamint a joystick használatát:
kiírás jelentés joy
billentyű
SMASH leütés fel
F
SERVE adogatás le
space
DRIVE pörgetés balra
J
CUT nyesés jobbra
I
BACKHAND fonák tűz
W

Két játékos esetén célszerű az joystick-ot és a KEY2-őt választani.
Amikor nagy lelkesedéssel először leültem ezzel a programmal játszani, rövid idő alatt egy fél évre való kudarcot gyűjtöttem össze. Ha sikerült véletlenül egy adogatásom és netán még egy labdát is vissza tudtam adni, akkor is hamar az asztal szélére játszott a gép, és onnan már nem lehetett visszaadnom a labdát. A program írója - mint később kiderült - nemcsak remek programozó, hanem valószínűleg jól is ping-pongozik.
A játék indulásakor az 1. játékos adogat először. Erre 7 másodperc van. A szerva-időből kicsúszás esetén, vagy ha a labda a hálóba, vagy az asztal mellé kerül, az ellenfél kap egy pontot. A mérkőzés akkor ér végett, ha valamelyik versenyző elérte a 11 pontot.
Néhány lényeges apróság: az ütő mindig "rajta van" a labdán, tehát ezzel nem kell foglalkoznunk. "Csak" azt kell eldöntenünk, hogy tenyerest vagy fonákot üssünk, illetve pörgessünk avagy inkább nyessük a labdát. Fonák ütéshez először a tűzgombot nyomjuk meg, tartsuk megnyomva és csak utána mozdítsuk balra vagy jobbra a joystickot. Ha a visszaütéssel egy kicsit kivárunk akkor egyenesebben megy vissza a labda, azonban ha a felpattanás után egyből ütünk és nyomva tartjuk a megfelelő billentyűt, akkor inkább keresztirányba. Megfelelő gyakorlás után már mi irányíthatjuk a játék menetét.
Fontos: leütni csak egy hangjelzésre lehet, ezzel egyidejűleg az ütőnk kissé megemelkedik. Ne aggódjunk a második illetve további fokozatokban a leütéseinket már remekül visszaadja a gép, tehát a poénokat szépen ki kell dolgozni!!!
A labda pattogása a képernyőn, valamint a hanghatása nagyon élethű! Hosszú távon viszont zavaró a nézők lelkes tapsa, még akkor is ha nekünk szurkolnak. Egészébe véve remekül el lehet vele játszani, levezethetjük agresszív indulatainkat és próbára tehetjük reflexeinket.
Pontszámunkat a bal oldalon láthatjuk, míg ellenfelünkét, míg ellenfelünké a jobb oldalon látható. Szintén így jelennek meg a mellé- és hálóba ütéseket jelző feliratok is.
A gépet még négyes fokozatban is meg lehet verni, de ne ezzel kezdjük a gyakorlást! Aki ötös fokozatban is meg tudja nyerni a játékot, az bizonyára TURBO-REFLEX-ekkel rendelkezik. Várom jelentkezését!!!

Figyelem! Az Enterprise verziót 128-as módban, cartridge nélkül töltsük be, különben a játék irányíthatatlan! (EXOS 2.3-al be tudjuk tölteni.)

Jó szórakozást kíván: APUCI