Pi-Balled

1984 - Automata UK Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Az eredetileg flipper játékokat gyártó amerikai Gottlieb 1980-ban érezte úgy, hogy megpróbálkozik az arcade videojátékok piacán is. Legnagyobb sikerük a - Pacman továbbgondolásaként született - 1982-es Q*bert. Az izometrikus grafikával ál-3D hatást elérő játékban főhősünk egy piramis kockáin ugrándozik, hogy azokat a megfelelő színűre színezze, miközben az ellenségeket is kerülgeti. Az üzleti siker a folytatáson kívül számtalan portot is eredményezet. Spectrum-ra a Parker Software adott volna ki egy verziót cartridge-ben, de ez sosem került kiadásra. A Spectrum-osok így végül hivatalos konverzió nélkül maradtak, és a számtalan "maszek" - többnyire lassú, BASIC - verziók sem hatottak vigasztalólag.
Az Automata UK klónja sem viselheti a Q*bert nevet, így inkább a cég "házi" főhősét, Pi-t tették meg főszereplőnek. Feladatunk, hogy a piramis minden mezőjét a képernyő jobb felső sarkában megjelenő "misztikus színre" fessük úgy, hogy négyzetről négyzetre ugrálunk, anélkül, hogy leesnénk az oldalakon! A megfelelő szín eléréséhez a könnyebb nehézségi szinteken elég egyszer egy mezőre lépnünk, nehezebb szinteken viszont többször is rá kell lépnünk. A piramis mezőin többféle ellenséggel is találkozhatunk, akikkel kerülendő az összeütközés. A golyók kiszámítható módon felülről lefelé haladnak a kígyó viszont szabadabban mozog. A sárga fickó különösen szemtelen, ő letörli a beszínezett mezőket. A szemüveges haverja viszont beszínezi a mezőket, ettől függetlenül vele sem szabad ütköznünk. A piramis két alsó sarkában egy-egy varázskorong várja, hogy ráugorjunk, és a piramis csúcsába repítsen minket - feltűnően lassan. Itt a kívánt pillanatban leléphetünk a korongról. Mindkét koron egyszer használatos darab (szintlépéskor és életvesztéskor kerülnek vissza a helyükre). A feladat végrehajtására időlimit nincs.

Irányítás:
A program betöltése után billentyűzetet vagy KEMPSTON botkormány-illesztőt választhatunk. Az irányítást csak egyszer állíthatjuk be, ezután már csak a címképernyőhöz rak vissza a program, ahol a "szereposztást" nézhetjük meg.
A billentyűkiosztás: P - jobbra-fel, Q - balra-fel, L - jobbra-le, A - balra-le,
S - játék indítása, H - játék szüneteltetése.
A billentyűzetkiosztás kézre eső, bár eleinte furcsa, hogy miden ugrás után újra meg kell nyomnunk az iránybillentyűt, de rövid gyakorlás után belejövünk az irányításba. Kár, hogy a szereplők ugrálása nincs animálva.