Peter Pack-Rat 1989 - Silverbird Software Ltd. akció | Spectrum (128k) Enterprise |
A Silverbird programjában rendhagyó módon egy patkány dolgos hétköznapjaiba csöppenhetünk. Mint oly sok program, ez is (Atari) pénzbedobós automatán kezdte pályafutását, és a sikerre tekintettel készült el a Spectrum változat. A grafikai kivitelezés persze "némileg" eltér az eredeti változattól...
| Dolgunk rendkívül egyszerűnek tűnik: a pályán található villogó tárgyakat kell begyűjtenünk, és eljuttatni odunkhoz (a kezdő képernyőre). Persze eközben rengeteg veszély leselkedik ránk: kutyák, macskák, és egyéb vadállatok csak arra várnak, hogy összeakasszák velünk bajszukat (milyen megható...). Persze nem vagyunk teljesen védtelenek: odunk előtt néhány önvédelmi kavics várja, hogy magunkhoz vegyük, és a kellő pillanatban hozzávágjuk a ránk támadó élőlényekre. Ez mindössze annyi hatást gyakorol áldozatunkra, hogy egy pár pillanatra "elmereng az élet dolgain", majd újra a nyomunkba ered. A környék élővilágát két csoportra oszthatjuk: a földhöz ragadott lények, és a repülő lények. A repülő lényeket jobban megviseli, ha megdobjuk őket kaviccsal, valószínűleg heveny agyrázkódást kapnak, aminek az lesz a következménye, hogy egy pár másodpercig beléjük kapaszkodva repülhetünk a segítségükkel (és ráadásul mi irányítjuk a repülés irányát)! Valamennyi lényre igaz, hogy meghatározott pályán mozognak, így ki is kerülhetjük a legtöbbjüket. A kavicsokra viszont jó lesz vigyázni! Ha eltalálunk valakit a kaviccsal, visszapattan róla és elkaphatjuk, de ha célt tévesztünk, elrepül a messziségbe!
Célunk tehát a megfelelő tárgy összegyűjtése. A képernyő alján, középen, az OBJECTS felirat jelzi, hány tárgyat kell még eljuttatnunk a kiinduló pontba. A feladatot megadott idő alatt kell teljesíteni (felül, középen: TIMER), így érdemes a tárgyakat nem egyesével elvinnünk, hanem egy kört tenni a pályán, és begyűjteni az összes tárgyat. Ha lejár az idő, ugyanaz történik, mintha elkapott volna egy "vadállat": elvész egy életünk, és a nálunk lévő tárgyakat elejtjük. Az elejtett tárgyak a gravitációnak engedve addig esnek, amíg tudnak, így ha pl. egy létra tetején történik a baleset, mehetünk a tárgyainkért vissza a mélybe... Az elhajított, de célt tévesztett önvédelmi kavicsokat, szintén megtalálhatjuk! A betöltés után megjelenő kérdésre (SCROLL BETWEEN SCREENS?) igennel (Y) válaszolva a képernyők között scroll-ozódik a kép, ami lassabb ugyan, viszont látványosabb, mint a sima "kameraváltás". Örökélet: POKE 27640,0 |