Peter Pack-Rat

1989 - Silverbird Software Ltd.

akció

Spectrum (128k)

Enterprise

A Silverbird programjában rendhagyó módon egy patkány dolgos hétköznapjaiba csöppenhetünk. Mint oly sok program, ez is (Atari) pénzbedobós automatán kezdte pályafutását, és a sikerre tekintettel készült el a Spectrum változat. A grafikai kivitelezés persze "némileg" eltér az eredeti változattól...

   

 

 

Dolgunk rendkívül egyszerűnek tűnik: a pályán található villogó tárgyakat kell begyűjtenünk, és eljuttatni odunkhoz (a kezdő képernyőre). Persze eközben rengeteg veszély leselkedik ránk: kutyák, macskák, és egyéb vadállatok csak arra várnak, hogy összeakasszák velünk bajszukat (milyen megható...). Persze nem vagyunk teljesen védtelenek: odunk előtt néhány önvédelmi kavics várja, hogy magunkhoz vegyük, és a kellő pillanatban hozzávágjuk a ránk támadó élőlényekre. Ez mindössze annyi hatást gyakorol áldozatunkra, hogy egy pár pillanatra "elmereng az élet dolgain", majd újra a nyomunkba ered. A környék élővilágát két csoportra oszthatjuk: a földhöz ragadott lények, és a repülő lények. A repülő lényeket jobban megviseli, ha megdobjuk őket kaviccsal, valószínűleg heveny agyrázkódást kapnak, aminek az lesz a következménye, hogy egy pár másodpercig beléjük kapaszkodva repülhetünk a segítségükkel (és ráadásul mi  irányítjuk a repülés irányát)! Valamennyi lényre igaz, hogy meghatározott pályán mozognak, így ki is kerülhetjük a legtöbbjüket. A kavicsokra viszont jó lesz vigyázni! Ha eltalálunk valakit a kaviccsal, visszapattan róla és elkaphatjuk, de ha célt tévesztünk, elrepül a messziségbe!
A játék helyszíne szerencsére nem túl nagy, ám számos kellemetlenséget rejteget! A játék összesen három helyszínen zajlik felváltva:

  • Az első pálya egy roncstelep. Otthonunk mesés panorámával rendelkezik, bár a környék nem túl bizalomgerjesztő. Hogy valamennyi tárgyat összegyűjtsük, föld alatti járatokba is le kell merülnünk. A le-fel közlekedés létrákon történik, de vigyázzunk a 45 fokos járatokban nem tudunk megkapaszkodni, lecsúszunk. A kacskaringós fehér csöveken keresztül biztonságosan tudunk közlekedni. A villanyvezetéken nyugodt szívvel közlekedhetünk, nem fog megcsapni az áram.  A pókhálóban portyázó pókkal nem érdemes összetalálkozni, de a pókhálóban tudunk szabadon le-fel is közlekedni. A házunk alatt található ugródeszkáról szép nagyot tudunk ugrani. Mint közismert a patkány szívós állat, így bármilyen magasról leeshetünk, legrosszabb esetben egy pár másodpercre megszédülünk. A föld alatti járatok aljában víz van, de egy patkánynak ez sem árt. Mint az a címképernyőből is kiderül, főhősünk kicsit elhízott, az úszás kicsit nehezen megy neki, vízben lassabban tudunk mozogni. A sáros (zöld színű) talajon, viszont össze-vissza csúszkálunk, nem tudunk rajta megállni.
  • A második rész a csatornarendszer. Újdonságot nem tartalmaz az első szinthez képest.
  • A harmadik szinten luxus-körülmények közé jutunk: Házunk egy fa tetején található, ide kell fel cuccolnunk. A vékony faágakra nem lehet ráugorni, nem tudunk rajta megkapaszkodni, sétálva viszont tudunk rajtuk közlekedni. A fa törzsén látható lyukakon keresztül át tudunk jutni a fa túlsó oldalára is. A fa körül baglyok repkednek, akik az átlagosnál is több bosszúságot okozzák nekünk.

Célunk tehát a megfelelő tárgy összegyűjtése. A képernyő alján, középen, az OBJECTS felirat jelzi, hány tárgyat kell még eljuttatnunk a kiinduló pontba. A feladatot megadott idő alatt kell teljesíteni (felül, középen: TIMER), így érdemes a tárgyakat nem egyesével elvinnünk, hanem egy kört tenni a pályán, és begyűjteni az összes tárgyat. Ha lejár az idő, ugyanaz történik, mintha elkapott volna egy "vadállat": elvész egy életünk, és a nálunk lévő tárgyakat elejtjük. Az elejtett tárgyak a gravitációnak engedve addig esnek, amíg tudnak, így ha pl. egy létra tetején történik a baleset, mehetünk a tárgyainkért vissza a mélybe... Az elhajított, de célt tévesztett önvédelmi kavicsokat, szintén megtalálhatjuk!
A feladat teljesítésekor a megmaradt időnk függvényében jutalom potok ütik a markunkat. Természetesen az egyre nehezedő nehézségi szinteken egyre több tárgyat kell összeszednünk, és egyre nagyobb a vadállatsűrűség. A megszerzendő tárgyak nem mindig ugyanazon a helyen vannak, ezért a  térképen sincsenek feltüntetve, sajnos be kell járnunk az egész pályát... A játékot egy-vagy két játékos játszhatja (felváltva).

A betöltés után megjelenő kérdésre (SCROLL BETWEEN SCREENS?) igennel (Y) válaszolva a képernyők között scroll-ozódik a kép, ami lassabb ugyan, viszont látványosabb, mint a sima "kameraváltás".

Örökélet: POKE 27640,0
Végtelen idő: POKE 29053,24
Sérthetetlenség: POKE 27549,201

Térkép