Perils of
Bear George

1984 - Cheetahsoft

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum Játék és program

Spectrum (48k)

Elsősorban fiatalok által kedvelt játék. A korai Spectrum játékok közé tartozik, ennek megfelelően nem kell tőle csodát várni, különösen nem zene terén... Betöltés után megjelenik a vezérlési menü:

  1. Billentyűzet
  2. Cheetach R.A.T. (ilyen joystick-illesztőről ki hallott már?)
  3. Kempston Interface
  4. Interface II.
  5. Cursor típusú interface (PROTEK, AGF)

Ha a billentyűzetet választjuk, az irányítás a következő: I - bal, O - jobb, A - fel, Q - le, SPACE - gyorsítás. Az ENTER megnyomásával nyugtázhatjuk ezt a kiosztást, a C megnyomásával átdefiniálhatjuk. Ha a játék közben megnyomjuk az ENTER-t, kis menü jelenik meg és a játék félbeszakad. S-re kikapcsolhatjuk a zenét, F-re befejezhetjük a játékot, és ENTER-rel újraindíthatjuk.

A játék célja minél tovább életben tartani a mackót. Ehhez sokat kell enni!
Az első pályán egy almafakertben vagyunk , éretlen fehér színű almák potyognak a fáról. A mackóval az éppen potyogó almák alá kell állni a bal - jobb irányokkal, majd a fel funkcióval megemeli a fejét és ha pont a szájába esik az alma, az alul látható súlyt jelző és kilogrammban skálázott műszer felfelé mozog. (Úgy látszik ez egy vegetáriánus medve...) Egyszerre nem lehetséges feltartott fejjel mozogni is! Vigyázni kell, mert a fáról mókusok (lila színű) köveket dobinak, s ha a mackó fejét eltalálják, leül a fűbe, elszédül egy pillanatra. Mackónk mozgása sajnos meglehetősen komótos, így elég nehéz utolérni a gyorsan hulló almákat. Tavasz után nyár lesz, nyári sárga almák hullanak a fáról, majd jön az ősz, és az almák pirosra váltanak. A játék célja ugyanaz , vagyis minél több kiló felszedése, a téli álomra. Október végén medvénk, úgy dönt ideje téli álomra hajtania fejét, (automatikusan) megjelenik a barlang bejárata, ahova be keli mennünk. Ezt lesikló síelők akadályozzák.
Itt segíthet a gyorsítás funkció (a tűz gombot nyomva kell tartani). Ha a síelők háromszor nekimennek a mackónak, egy élet elvész a kiinduló háromból és kezdhetjük a játékot elölről. Az életeinket ábrázoló figurák a bal alsó sarokban láthatóak. Ne felejtsük el, hogy itt felfele-lefele is tudunk mozogni! A barlangba elég nehéz bemenni, de célszerű a fel és a jobbra irányt egyszerre nyomva tartani.
A barlangba érve pókok között kell áthaladni, négy pók csüng a mennyezetről lefelé, és függőleges irányban mozognak. Itt is fontos a gyorsítási funkció használata a pókok között. Ha átértünk az utolsó pókon is, beérünk a téli fekhelyhez, ahol a medve magától lefekszik. A naptár folyamatosan jelzi az eltelt hónapokat (novembertől márciusig). Ezalatt az idő alatt medvénk folyamatosan fogy.
Ha felébred, ismét az almafakertbe megy, hogy bepótolja télen elvesztett súlyát. A gép minden lefekvés után pontszámot generál, cél három élettel minél több pontszám megszerzése. A játék végén Q-val a program törölhető a memóriából.