1984 - Gremlin Graphics Software Ltd.

akció

Spectrum (48k)

A Gremlin Graphics játékában - talán egyedülálló módon - egy galamb szerepébe kell beleélnünk magunkat. Feladatunk, hogy egy város széli fán lévő fészekben folyamatosan élelemmel lássuk el három éhes fiókánkat. Szerencsére eledelben nincs hiány: a földből kukacok kandikálnak ki, amiket könnyen elkaphatunk. A gilisztákat azonban csak egyesével tudjuk a fészekhez szállítani, így egyre messzebbre kell repülnünk az élelemért. Ez némi problémát jelent, hisz nem bírunk akármennyit repülni egyhuzamban, ha elfáradunk, le kell szállni valahol megpihenni, amíg erőnk visszatér. A bal alsó sarokban folyamatosan nyomon követhetjük energiánkat (ENERGY). Ha ez repülés közben elfogy, lezuhanunk, és összetörjük magunkat (-1 élet). Arra is figyelnünk kell, hogy ha épp egy gilisztát tartunk a csőrünkben, nem szabad leszállni a földre, mert a leleményes giliszta elszökik. Leszállhatunk viszont a tereptárgyakra (háztető, kút, közlekedési tábla).
A légtérben és a földön kóricáló többi élőlénnyel és tárgyakkal nem szabad ütköznünk! Meglepő módon a magas virágoknak sem szabad nekirepülni. Egy másik - igen bosszantó - piros madár, aki ráadásul képernyőről-képernyőre követ minket, ártalmatlan ugyan ránk, viszont a pofátlanságban nem ismer határokat: ha nekirepülünk, és giliszta van a szánkban, ellopja azt tőlünk! (Ilyenkor egy újabb giliszta jelenik meg ott, ahol felvettünk az előzőt.). A repülő, fekete legyeket viszont érdemes elkapni: úgy néz ki igen táplálóak, mert ha elfogyasztjuk, rögtön feltöltődik az energiánk! Ha elvész egy életünk, a fészektől indulunk újra, üres csőrrel.
Túlélési esélyeinket nagymértékben növeli, hogy védekezni is tudunk: a tűz gomb megnyomásával tojásokat potyogtathatunk. Az az élőlény, helikopter, stb., akit / amit sikeresen "lebombáztuk" eltűnik egészen addig, amíg újra vissza nem térünk a képernyőre. A piros madarat sajnos csak lebénítani tudjuk egy rövid időre.
A pálya körben zárt, tehát elindulhatunk jobbra vagy valra is. A városban egy főút fölött is el kell repülnünk, ahol elég nagy a forgalom. Természetesen az is ártalmas az egészségünkre, ha elgázol egy autó. Az út mentén viszont nincs hely biztonságban megpihenni, így érdemes inkább az átkelés előtt és után kipihennünk magunkat.
Ha a fiókák jóllaktak, teljesítettük aznapi feladatunkat (1000 pontot kapunk), másnap minden kezdődik elölről... A játék 5 nehézségi szintet tartalmaz, minden nap egyre több élőlény nehezíti dolgunkat. Igen aranyos játék, nyilvánvalóan a kisebb korosztálynak készült. A grafika hangulatos, kár, hogy a játék hamar unalmassá válhat. Akik "szeretik a természetet", azoknak javasolt kipróbálni az Image Works egy későbbi, hasonló játékát is: a Fox Fights Back-ban egy róka a főszereplő.

Irányítás:
KEMPSTON, vagy SINCLAIR Interface.
S - játék szüneteltetése

Örökélet: POKE 25903,0

Térkép