Parsec 2000 - Martin M. űrhajós, lövöldözős |
Spectrum (128k) |
A Parsec eredetileg a Texas Instruments által, saját 16 bites számítógépükre, a TI-99/4A-re kiadott űrhajós lövölde 1982-ből. A '82-es játékokhoz képest mindenképen a jobbak közé sorolható látványosnak számító, jobbra scrollozós játék, de a későbbi hasonló témájú programözönhöz viszonyítva inkább a felejthető kategóriát képviseli. Portja nem született, aminek az is az oka lehet, hogy a TI-99/4A-ben a Texas Instruments saját processzora, a TMS9900 dolgozik (Az 1993-as C64 verziónak csak a címe ugyanez). Így a Spectrum tulajdonosoknak egészen 2020-ig kellett senyvedniük Parsec nélkül, ekkor készített egy rajongó egy, az eredetire a lehetőségekhez képest maximálisan hasonlító változat. 128K-s gépen a hangok is szinte tökéletesek, 48K-s gépen szerényebb pityegés hallatszik. A scroll viszont még szebb is, mint az eredetiben!
Küldetésünk, és a háttértörténet a "szokásosnak" nevezhető: a PARSEC űrhajó parancsnoka vagyunk, épp egy idegen bolygó felett járőrözünk (ki tudja minek?), amikor a fedélzeti számítógép idegen úrhajókat jelez. Feladatunk a lehető legtöbb ellenség megsemmisítésével minél több pontot szerezni, a végső győzelem vagy menekülés legkisebb esélye nélkül.
|
Űrhajónk nagy teljesítményű lézerágyúval van felszerelve, melynek tűzereje impresszív, de nem korlátlan. Folyamatos tüzelés esetén - ha nyomva tartjuk a tűz gombot - fegyverünk hamar túlhevülhet. Hőmérő nincs a kijelzők között, erre űrhajónk villogása figyelmeztet. Ha ilyenkor nem engedjük el a tűz gombot, pár pillanat múlva felrobbanunk...
Ellenségből nincs sok féle (abból is 3 ugyanúgy néz ki), a készítők nevet is adtak nekik:
Kerülgetésre nem lehet játszani, amíg nem küzdjük le a támadókat, újra és újra visszajönnek a képernyőre. A következő kötelék - a fenti sorrendben - csak ezután támad. A nagy lövöldözés után egy aszteroida mezőn kell átrepülnünk. Az aszteroidákat kerülgethetjük, vagy szét is lőhetjük (pontot ezért is kapunk).
Egyedi, bár kissé felesleges extra, hogy űrhajónkkal három féle üzemmódban lehet repkedni, melyeket az 1, 2, 3 billentyűkkel választhatunk ki. Ez csak hajónk magasságváltoztatási képességére van hatással, nincs okunk, hogy ne az alapértelmezett, leggyorsabb, 3-as módot használjuk. Alul a LIFT x jelzi az aktuális üzemmódot. Irányítás: |