Outrun 2: Turbo Outrun 1990 - US Gold autóverseny |
Spectrum (128k) Enterprise |
Az Outrun az egyik legjobb autóverseny volt Spectrum-ra, így nem meglepő, hogy a folytatást is elkészítették. Az Amerikát átszelő eszement verseny ez évben is megrendezésre kerül, természetesen
megint képviseljük magunkat, barátnőnk társaságában. A második rész igyekszik mindenben (de legfőképp grafikában) túltenni az első részen.
Na ez az ami nem egészen sikerült... Ha valaki egy pillantást vet a balra látható képre, talán észreveszi a program "apró" hibáját: hiába a szuper grafika, ha nem látjuk az utat a saját autónktól! Érthetetlen,
hogy lehetett így elkészíteni ezt a programot! Az első részben alkalmazott nézőpont tökéletesen megfelelő volt. Az igaz, hogy ez a nézőpont jobban közelít ahhoz a szemszöghöz, amit egy kocsiban látunk, de ott nem takarja
el a kilátást a saját kocsink. Na de ne legyünk telhetetlenek, ha ilyen jó a grafika, minek játszani egy játékkal, inkább nézzük?!
A program kivitelezésére az előbb említett (fatális) hibát leszámítva, valóban első osztályú! A grafika, a zene és a hangok nagyon jók, bár nem jobbak, mint az első részben, de azzal legalább lehetett játszani... Kár érte! Betöltés után az első (és egyetlen) dolgunk a sebességváltó kiválasztása: automata váltó esetén nem lesz gondunk a váltással. A versenyen, a közúti forgalmon kívül most már ellenfelünk is akad, akivel igencsak meg fog gyűlni a bajunk. Nem csak azért, mert nagyon jól megy, de ráadásul, ha egy szakaszon megver, barátnőnk átpártol hozzá, és egyedül folytathatjuk a versenyt. 16 szintet kell megadott időn belül teljesítenünk:
Újdonság az első részhez képest, hogy minden negyedik
szint után, kocsinkra extra cuccokat szerelhetünk. Ez lehet erősebb
motor, jobban tapadó gumik, vagy nagyobb teljesítményű turbó. A turbót,
amiről a program a címét kapta, a 'SPACE' megnyomására kapcsolhatjuk
be, ilyenkor autónk jobban fog gyorsulni, és nagyobb sebességet tudunk
elérni. A turbó addig működik, amíg túl nem hevül, ilyenkor kikapcsol,
és addig nem tudjuk újra bekapcsolni, amíg le nem hűl egy kicsit. Szintén
változás az első részhez képest, hogy jobban lehet lökdösődni, ha egy
kocsival ütközünk, nem lassulunk le jelentős mértékben, viszont, ha
terepakadálynak ütközünk, jó eséllyel felborulunk. Irányítás: SINCLAIR, KEMPSTON botkormány-illesztők, vagy billentyűzet. Örökélet: POKE 47035,0 |
|