Olli & Lissa 1986 - Firebird ügyességi |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Századunk elején nagy divattá vált, hogy újgazdag amerikai családok ősi skóciai vagy észak-angliai kastélyokat vásároltak meg (egy ilyen újgazdag családnak állít emléket a neves drámaíró, Oscar Wilde "A canterville-i kísértet" című humoros regényében). Egyes családok a kastélyokat kempingbicikli mintájára - darabokra szétszedve az Egyesült Államokba szállíttatták és ott újra felépíttették. A FIREBIRD cég játékában is hasonló körülményekkel állunk szemben: a skót kísértetkastély, Ghostown az Upstart család kezébe került, akiknek feltett szándéka, hogy az ingatlant áttelepítik az USA-ba. Ez az elképzelés nem egyezik a kastély saját különbejáratú kísértetének, Sir Humphrey-nek az elképzeléseivel, aki 400 ével ezelőtt meglehetősen érdekes körülmények között hunyt el: egy helybéli farmer tévedésből elültette a karalábé közé. Sir Humphrey azóta kísértetként van jelen a kastélyban: hosszú téli éjszakákon láncait csörgetve járkál az ódon folyosókon és favicceket sugdos a kastély lakóinak fülébe. A kísértetstátusszal teljesen elégedett és nem kíván kivándorolni. Az Upstart család szörnyű tervének megakadályozására elhatározza, hogy varázsfőzetet mixel, amellyel láthatatlanná teszi a kastélyt. Tervének keresztülviteléhez segítségül hívja két régi barátját, Ollie-t a szorgos földművest és feleségét, Lissa-t.
Itt kapcsolódunk be a játékba, Olli-t irányítva meg kell szereznünk azt a 8
dolgot, ami Sir Humphrey varázsfőzetéhez szükséges. Betöltés után meghatározhatjuk,
hogy a beállított billentyűkkel (KEYBOARD) vagy joystick-kel akarunk játszani,
illetve átdefiniáljuk az irányító billentyűket (REDEFINE), sorban: jobbra /
balra / ugrás. Ezt jóleső zenélgetéssel nyugtázza a gép, majd 'ENTER' megnyomására
elindul a játék. A program rendkívül ötletes és látványos grafikai/animációs fogásokkal lett megalkotva, és - bár azon a rendkívül egyszerű elven alapszik, hogy a játékosnak a sikeres teljesítéshez meg kell tanulnia a mozgását az ellenségek mozgásához igazítania - mindenkinek kitűnő szórakozást nyújt a végéig. Nem fogy az idővel az energiánk: |
|