Number Painter 1983 - Sinclair Research Ltd. logikai |
Spectrum (48k) |
|
Sinclair a Spectrum-ot elsősorban oktatógépnek szánta, ennek ékes bizonyítéka ez a korai, a Sinclair Research gondozásában kiadott játék. Illetve nem is csak játék, hiszen ötletes, játékos formában gyakoroltatja a négy alapművelet, a kisebb gyerekekkel. Feladatunk egyszerűnek tűnik (legalábbis a nagyobbak számára...). A képernyő felső sorában, a TARGET mezőben látható számot kell "kiraknunk" a platókon felvehető számokkal (műveletekkel). A TOTAL rubrika jelzi a kezünkben lévő értéket, amikor ez megegyezik a TARGET mezővel, teljesítettük a feladatot. Főhősünk megállni nem tud, de ha egy szám előtt elhaladva megnyomjuk a tűz gombot, az adott műveletet végrehajtja a gép a kezünkben lévő számon. Ezzel egyidőben a felvett művelet helyett másik ugyanolyan jelenik meg a játéktéren. Gátló tényező gyakorlatilag nincs, csak az idő: a képernyő jobb oldalán egy csörlő emel a magasba egy festékesvödröt. Ha ez eléri a csörlőt, a vödörből kiborul a festék és mi kezdhetjük elölről a feladatot. Nem csak az idő haladtával kúszik azonban feljebb a festékesvödör, minden elvégzett művelet is emel a vödrön!
A játék indításakor kiválaszthatjuk a főhőst négy lehetséges szereplő közül. Ez a játék tempóját határozza meg, hiszen mind főhősünk, mind a csörlő gyorsul. Értelemszerűen Mr, Speedy szedi legfürgébben a lábai. Irányítás: |