Ninja Scooter Simulator

1988 - Silverbird Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Egy rollerező ninja szerepébe kell beleélnünk magunkat (Nyílván, mindenki egész életében erre a lehetőségre áhítozott...). Egyre nehezedő pályákon kell kerülgetni az akadályokat, és megadott idő alatt elérni a célt. Mindehhez akrobatikus mutatványokat kell bemutatnunk. Az ötlet nem új, pl. a Metro Cross némileg jobban sikerült kivitelezés, bár ott roller nélkül kell mindezt megtennünk. A címben szereplő "Szimulátor" kifejezés erős túlzás!
Sokféle akadállyal nem fogunk találkozni:

  • a leggyakoribb a rázató, melyen csak minimális sebességgel tudunk áthajtani, érdemes kikerülni, vagy átugratni,
  • a gátakat és a gödröket ki kell kerülnünk, vagy át kell ugratnunk, mert ha nekihajtunk bukunk,
  • az ugratóra hajtva átrepülhetünk a mögötte lévő akadályon. Ha az ugratón - jó ütemben - a 'tűz' és a 'jobbra' billentyűt is megnyomjuk, nagyobbat repülünk, és a mutatványért jutalompontot is kapunk,
  • a villogó SPEED feliratú mezőre hajtva rollerünk egészen elképesztő sebességre gyorsul. Ezt a sebességet megőrizzük a következő bukásig
  • az órát felvéve jutalomidőt kapunk (+30 másodperc)
  • időnként szemből, vagy hátulról érkező egyéb szereplők nehezítik dolgunkat. A gördeszkás csontváz egy csipetnyi humorral fűszerezi a játékot... (kerüljük ki őket!)

A tűz megnyomásával ugratni tudunk, az előre-hátra billentyűkkel gyorsíthatunk-lassíthatunk. Érdemes figyelembe venni, hogy a levegőben is tudjuk magunkat irányítani. A program életeinket nem számolja, annyiszor bukhatunk, ami az időnkbe belefér. (Bukás után azonnal folytathatjuk a futamot, így csak minimális időveszteséget jelent.) Ha elfogy az időnk, vége a játéknak! A képernyő alatti sávon láthatjuk, hol tartunk az adott pályaszakaszon. Célbaéréskor a megmaradt időnk függvényében jutalompontokkal leszünk gazdagabbak.

A játékot egy vagy két játékos játszhatja (felváltva), billentyűzettel vagy KEMPSTON, SINCLAIR botkormány-illesztővel. A billentyűzet szabadon definiálható.

Érdekes módon a program legnagyobb hibája, hogy nagyon könnyű! Nyílván a fiatalabb korosztálynak készült, de így egy kicsit unalmassá válik a játék... Az örökélet POKE pusztán a "rend kedvéért" került ide, nem lesz szükségünk rá!

Örökélet: POKE 45128,0; POKE 45864,201