|
Mr. Do-nak valami rejtélyes okból cseresznyéket kell gyűjtenie a föld alatt. Mr. Do a föld alatt alagutat ásva tud közlekedni (ami szép teljesítmény egy bohóctól...), a kiásott alagutakban azonban üldözőink is akadnak (ezeket lehetetlen beazonosítani). A nehézségi szint befejezéséhez össze kell gyűjtenünk az összes cseresznyét, vagy el kell pusztítanunk az összes ellenfelünket. Ennek két módja lehet: A szörnypusztítás egyszerűbb módja, ha hozzájuk dobjuk a pattogó labdánkat, amiből viszont csak egyetlen egy van nálunk. Ha elhajítjuk, addig nem tudjuk újra használni, amíg vissza nem pattog hozzánk. A szörnyek elpusztításának másik módja, ha rájuk zuhan egy alma: Ha függőlegesen alagutat ásunk valamely alma aljáig, vagy mellette, majd rápottyantjuk az almát a szörnyek fejére. (Vigyázat, az alma ránk is veszélyes!) Ha több ellenséget tarol le a lezuhanó alma, több pontot kapunk a mutatványért. Az almákat vízszintesen arrébb is tudjuk tolni, bármi is legyen a túloldalon! (Sőt, az alagutakban a szörnyek is arrébb tudják tolni!) Az alma zuhanás után széttörik és eltűnik, ha egy almányi magasságnál nagyobbat esik.
A játék néhány más titkot is rejt: Néha az egyik ellenség lilára változik, ilyenkor ő is tud alagutat ásni. Az E, X, T, R, A betűket hordozó szörnyeket elpusztítva megszerezhetjük a betűjét. Az "EXTRA" szó betűinek összegyűjtéséért jutalom életet kapunk. A szörnyek keltetőhelye a képernyő közepén van. Ha az összes szörny előmászik belőle, átalakul valamilyen ehető finomsággá (sajt, fagyi, stb.). Ezek jutalom pontot érnek, de csapdát is rejtenek, három újabb ellenség jelenik meg, akik almát is ehetnek. Apró vigasz, hogy amíg ezek a rusnya szörnyek kergetnek, legalább az eddigi üldözőink lebénulnak (kivéve a betűt hordozót).
A játék összesen 10 képernyőt tartalmaz, de ezek ismétlődnek, több, rámanősebb ellenféllel.
A Mr. Do eredetileg a japán Universal Entertainment arcade játéka volt (erősen hasonlít a valamivel korábban megjelenő Dig Dug-ra). Minden akkoriban elképzelhető platformra portolták, ám a Spectrum valamiért kimaradt a sorból. Ezt a hiányt pótolta Adrian Singh ezen programja, amely a lehetőségekhez képest igyekszik hasonlítani az eredeti játékhoz. A pályákat így is át kellett tervezni, mert az arcade játék más képarányú kijelzővel működött. Az eredeti grafikára "hasonlításnak" azonban ára is van: a sprite-ok attribútumainak szélei belelógnak az alagút falába, így azok elszíneződnek. Ezzel a drámával együtt is remek, pörgős, az arcade játékot idéző élményben lehet részünk.
Irányítás:
A menüben választhatunk KEMPSTON botkormány-illesztőt, vagy billentyűzetet (O, P, Q, A, M).
A billentyűzet szabadon definiálható.
|