Moving Target

1989 - Players Premier

akció

Spectrum (128k)

A Players Premier olcsó de középszerű programjainak sorában ezúttal egy katonát (a történet szerint egy egész kommandót) irányítunk, avégett, hogy 4 bomba elhelyezésével felrobbantsunk egy földalatti kokain finomító üzemet. Hőstetteink helyszíne valami közép-amerikai ország lehet. A negyedik bomba elhelyezése után egy visszaszámlálás indul (ld. TIMER), az idő lejárta előtt el kell menekülnünk. Ehhez azonban nem a felszínre kell mennünk (ahogy logikus kenne), hanem a legalsó szinten az EXIT feliratú alagútba kell eljutnunk. A hadművelet fedőneve: Operation Destruction...
Ez így elég "simának hangzik", de azért volt néhány bosszantó ötletük a készítőknek, hogy kiszúrjanak a játékossal. A játék helyszíne 7 szint mélységű földalatti létesítmény, ebből az 1. szint a felszín. Az egyes szintek között létrákon mászkálhatunk. Hogy melyik emeleten vagyunk, azt a DEPTH "műszer" jelzi. Meglepő módon a föld alatt is fákat, növényzetet látunk, de ezen lépjünk túl. Ami viszont igazán szemet szúró, az a két oldalról folyamatosan, végtelen számban érkező ellenség. Ezeket ugyan egyetlen lövéssel lelőhetjük, de elfogyni sosem fognak... Minden minket ért találat, sérülés energiánkat (STRENGTH) csökkenti, ha elfogy, elvész egy életünk (LIVES). Persze az ellenséges katonákon kívül is számos akadály állja utunkat:
  • Az egyes szinteken nem lehet végigszaladni, piros falak tagolják, a létrák használata szükségszerű, térkép használata erősen javasolt.
  • A fehér ajtókat egyszer használatos kulccsal kinyithatjuk. Egyszerre több kulcs is lehet nálunk (ld. KEYS számláló).
  • A szögesdrótakadályokat át kell ugornunk. Ha hozzáérünk, csökken az erőnk, ráadásul bele is akadunk. Úgyhogy ha ügyesen belevetődünk a szögesdrótok közepébe, jó eséllyel csak egy életünk elvesztése árán evickélünk ki belőle.
  • Akna: a földön hever, ha rálépünk, vagy ha mellé lépünk(!) 10% energiaveszteséget okozva felrobban. Öröm az ürömben, hogy az egyszer felrobbant aknák nem jelennek meg többet. Az ellenséges katonák "persze simán" átrohannak rajtuk.
  • Kutyák: ha a közelükbe megyünk, követni fognak. Bár az aknákat felrobbantani nem tudjuk, ha a kutyákat rájuk csaljuk, felrobbannak (a kutya viszont újra meg fog jelenni). Lelőni nem tudjuk a kutyákat, bár tudunk guggolva is lőni, ennek semmi értelme nincs a programban.
  • Géppuskafészek: időnként kilőnek egyet-egyet. Megsemmisíteni nem tudjuk, lehetőleg ne előtte ácsorogjunk.

Egyszerre csak egy bomba lehet nálunk. Fontos tudni, hogy a bomba, csak az őt megillető helyen fog aktíválódni! Ezek persze mind ugyanúgy néznek ki (ld. második kép), de játék segítségképpen a bomba sorszámával hivatkozik a felvett bombára (BOMB NO).
Felvehető tárgy nincs sokféle, ezek egy részét már említettük: bomba, kulcs, tölténytár, élelmiszercsomag. A tölténytár újratölti fegyverünket, vagyis újra 99 lőszerünk lesz. Összehasonlításképp: egy átlagos géppisztolynak 30-as tára van... Az élelmiszercsomagok elvesztett energiánk pótlására szolgálnak. Élelmiszercsomagot ugyan nem találunk sokat, de az energiánk pótlására van egy másik mód is! A műszerfal legalsó sorában egy "hullaszámláló" van (egyedi, de legalábbis ritka megoldás, még a korabeli lövöldözős játékok között is!) Ez azt jelzi, hány katonát kell megölnünk a következő bónuszért. Ezen "teljesítmény" elérésekor, egy kis menüben választhatunk, milyen bónuszt kérünk: tölténytár, élelmiszercsomag, pontszám. Nyilvánvaló taktika, ha egy felvehető tölténytár mellett megállunk, és lőjük a két oldalról érkező katonákat, hogy peregjen a hullaszámláló... Elég a tárat akkor felvenni, ha már csak 1-2 lőszerünk maradt.
A játékélmény fokozását célozza a képernyő tetején olvasható minősítésünk (RATING). Ez 10000 pontonként javul: a dehonesztáló jelzőktől eljuthatunk a heroikus titulusig (a SAVAGE titulus ez utóbbiba tartozik)...

Irányítás:
Billentyűzet (O, P, Q, A, M / SPACE), vagy KEMPSTON, SINCLAIR botkormány illesztők.
ENTER - játék szüneteltetése / folytatása,
E - kilépés a játékból,
T- 128K-s zene ki / bekapcsolása.

Térkép