Moon Alert

1984 -Ocean

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Célunk, eljutni a Holdon lezuhant űrhajónktól a legközelebbi állomásra egy holdjáró-autó segítségével. Sajnos a Holdon nincsenek (még) autópályák, így meglehetősen göröngyös lesz az utunk...
Betöltés után elolvashatjuk a segítséget, majd eldönthetjük, hogy egy vagy két játékos játszik.
Az irányitás történhet billentyűzetről, vagy Kempston, Protek, Sinclair joystickról. Billentyűzet esetén az irányítás a következő:

  • balra (lassítás): CAPS SHIFT, X, V, N, SYMBOL SHIFT
  • jobbra (gyorsítás): Z, C, B, M, SPACE
  • ugrás: Q, W, E, R, T, Y, I
  • tűz: A, S, F, G, H, J, K, O
  • Ezen kívül játék közben O és ENTER együtt: kilépés a játékból, P és L együtt: Szünet.

A játék a lezuhant űrhajónk mellől indul. Holdjárónk sajnos nem túl strapabíró, ha akadállyal ütközünk, kiesik járművünk kereke, elvesztettük egy életünket. Ilyenkor visszakerülünk a legutolsó "ellenőrző pontra". Az akadályok egy része kilőhető (egy vagy több lövéssel, ilyen pl. a lila szikla). Hála a Holdon uralkodó alacsony gravitációnak, ugorni is tudunk, így azokat az akadályokat, amiket nem tudunk kilőni, átugorhatjuk. Az ugratás elött ellenőrizzük, hogy megfelelő sebességgel haladjunk, ne ugorjunk se túl "hosszút", se túl "rövidet"! Fontos, hogy a jármű mindig vízszintesen álljon, tehát ha egy sziklaperemhez érünk, ugratnunk kell. Járművünk előre, és felfele tud lőni, amire a későbbi szinteken szükségünk is lesz, a ránk támadó repülő csészealjak ellen. Minden kilőtt, vagy átugrott akadályért pont jár. (A tűz gombot folyamatosan is nyomva tarthatjuk!) Minden 10000 pontnál, illetve az F, K, P, U, Z ellenőrző-pontnál (ha megfelelő időn belül teljesítettük) jutalom jár. A Z ellenőrző pontnál, a pálya végén, egy vas talpazatra érkezünk meg (legalsó kép), ekkor elmondhatjuk, hogy utunk feléhez érkeztünk... Ekkor ismét elölről kezdődik a szakaszok betűjelzése A-tól! Az újabb Z szakasz végén megpillanthatjuk a holdbázist.
Mint már említettük, a pálya szakaszokra van osztva, amit betűvel jelöl a program. Felül középen látható sáv mutatja, hogy milyen távolságot teljesítettünk eddig. Bal oldalon felül láthatjuk, pontszámunkat, hogy mennyi ideje vacakolunk a pályaszakaszon, illetve életeink számát. Ha ketten játszunk, a második játékosnak ezek a kijelzők a jobb oldalon láthatóak.
A szakaszok értelemszerűen egyre nehezebbek, és mivel a pályák nem véletlenszerűek a sikeres teljesítéshez meg kell tanulni a pályát. Ez azonban emberfeletti feladatnak tűnik a pálya hosszát figyelembe véve...

Térkép

Örökélet: POKE 39754,0